Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ninz schreef:Heel erg herkenbaar, merk bij die van mij dat nu ze richting Z getraind word dat haar galop pas meer gedragen wordt en ook dat rennerige er meer uit gaat. Kwestie van tijd en sterker worden dus denk ik...
Het klinkt alsof je moeite hebt met het doorsluiten en ze zelf de galop al zo moeilijk vindt dat ze daarna even haar gedachte op nul wil zetten.Doubtless schreef:Een fries is gewoon een warmbloed heb ik begrepen uit een recent topic, dus "Vorige week was ze nog netjes 2e tussen al die warmbloeden!" is niet van toepassingHet klinkt alsof je moeite hebt met het doorsluiten en ze zelf de galop al zo moeilijk vindt dat ze daarna even haar gedachte op nul wil zetten.
Doorsluiten komt vanaf het achterbeen, dus dat omhoog galoperen zou ik niet afstraffen, maar juist uit leren zitten. verder oppassen dat je haar van voor niet sluit tot ze daar achter dragend genoeg voor is. Longeren met een pessoa zou je ook nog wel eens kunnen helpen.
Princesj schreef:Heel veel schakelen in de galop. Vooruit is vooruit en terug is terug. Steeds kleiner proberen te galoperen, en dan kan het zijn dat ze even moeite hebben (de mixer noem ik het altijd maar), dan net zolang aanhouden tot er een paar goeie passen uitkomen en dan weer wat opschakelen. Dit kan je heel makkelijk op je zit doen (buikspieren aanspannen, bekken naar achter kantelen alsof je omhoog wilt met een schommel), zodat de voorkant mooi luchtig kan blijven.
Amable schreef:Wat ik met mijn fries veel gedaan heb is vanuit stap of draf aanspringen, enkele passen galop en weer terug voor ze gaat rennen en dan weer zoeken naar ontspanningen en rust. Juist omdat ze zo hectisch worden van de galop wilde ik vooral niet veel nadruk op de galop leggen en telkens zoeken naar de ontspanning. En ik kon dus rustig in de eerste 5 minuten dat ik erop zat al een korte zijde galop mee pakken, gewoon op onverwachte momenten zodat 'ie ook niet al ging anticiperen en druk werd bij het idee dat we zouden gaan galopperen.
Deborah_H schreef:Mijn friesje doet precies t zelfde. als ik haar op lange zijdes door laat galoperen, dan racet ze door de bak. IK moet nu gwn voltes rijden dan blijft ze rustig. En veel draf-galop overgangen... op de voltes die proberen maar ook gwn in de hoeken naar galop en dan op lange zijde naar draf en volgende galop (als ik haar dan al onder controle heb) dit precies weer doen. Moet wel zeggen door de voltes wordt ze bij mij wel rustiger
succes!!
And remember --> You're not the only one