Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nivada schreef:Hm nee had dat echt wel gemerkt. Zeker in de galop.
Ze heeft hakende knieën en weet dat rechts achter in de stap en bochten wel eens niet soepel verloopt. Dat is het enige wat ik zie. Dat is niet erg. Had ik trouwens niet gemeld omdat het zo goed als weg is.

ismy schreef:Ik ben er mee eens met wat Joolien zegt! Mijn handjes beginnen ook te kriebelen als ik jou paardje zie lopen.
Lekker aan het werk zetten! Je paard mag veel meer aan het been! Reageert ie niet? tik. nog niet? harder. Er mag van achter veel meer activiteit komen, hij is achter ook nog niet sterk.
Lekker veel tempowisselingen maken (misschien word ie wel extreem heet om je been maar dat is alleen maar goed.)
Als het achter goed is zal het voor ook wel beter worden. Lekker veel voltes rijden en veel recht stellen.
Succes! Je hebt een leuk paard!
Joolien schreef:Mmm ik ben het dus niet met jou eens Saskia, ik vind hem echt ontzettend traag en niet actief. Natuurlijk hoeft het niet superflitsend maar hij moet wel aan het werk gezet worden. Dan zal hij ook rustiger worden in de aanleuning, doordat er nu geen activiteit is kan er ook geen aanleuning zijn.
saskiakefie schreef:Aan het werk zetten heeft niks te maken dan over het tempo heen denderen en niet meer reageren op hulpen. Als een paard hard loopt is het veel moeilijker om oefeningen goed uit te voeren..
Maar goed ik vind dus dat hij wel actief loopt, alleen moet ie nog wat beter aan het been zijn.![]()
Sowieso een tip, als je iets nieuws leert doe dat dan eerst in 'slowmotion' dat is veel makkelijker zowel voor jezelf als het paard, het tempo komt wel.
Leer er erg veel van.