Voordat we verder gaan, eerst dit:
Wylie moet gereden worden met een touwtje. Niet mijn keuze, maar ook niet aan mij om daar iets aan te veranderen! Meestal mag deze er halverwege de les af, wat vandaag ook het geval is. Ik wil jullie een eerlijk beeld van mijn les geven, vandaar dat ik deze fotos er toch bij post. Ik hoef alleen geen reacties op het touw, dat het af moet e.d. want ik kan daar echt helemaal niets aan veranderen.
Wylie is een heerlijk paard. Hij zit lekker, hij kan lekker lopen en het is een schatje.
Ik rijd graag op hem, omdat hij niet makkelijk is maar als je goed je best doet kun je aardig wat bereiken met hem.
Een niveau hebben we samen niet. Ik heb een aantal dressuurproefjes met hem gereden. Ik rijd zelf F10.
Vandaag hebben we een "gewone" dressuurles gehad. Op het eind veel middendraf/middengalop en tempowisselingen. Wylie vindt het dan moeilijk om aan de teugel te blijven. Zeker nadat het touw er af is, gaat hij eerst even uitgebreid strekken (begrijpelijk). Volgende week heb ik weer les met hem, ik hoop dat er dan ook fotos gemaakt worden. Ik ben op zoek naar commentaar/tips waar ik wat aan heb.
Wylie is een sterk paard die ook best voorwaarts is vanuit zichzelf. Ik vergeet dan vaak om been bij te blijven geven.
Ook vond Wylie vandaag de rechterhand lastig. We reden op een volte en hij viel enorm naar binnen en reageerde niet echt goed op mijn binnenbeen. Ik haal soms mijn rechterhand dan over de manenkam, wat ik dus niet moet doen. Iemand tips hiervoor?
Ook aangalopperen is lastig als de rest al galoppeerd. Voornamelijk op de rechterhand. Hij gaat dan óf heel langzaam draven, beetje dribbelen of stappen. Ook loopt hij erg linksgebogen dan, omdat ik hem niet lekker rechtsom kan zetten.
Mijn eigen aandachtspunten:
Tijdens het rijden vind ik zelf niet dat ik streng ben in mijn handen, maar als ik sommige fotos terugzie ben ik dat duidelijk wel. Dus minder streng in de handen, en wellicht meer van achteren naar voren gaan rijden.
Ik let zelf té veel op mijn zit waardoor ik met een holle rug ga zitten. Misschien dat mijn beugels nog een gaatje langer kunnen, maar eigenlijk zat ik best lekker zo!
Ik ben heel benieuwd wat jullie te zeggen hebben. Houd het lief aub

Eerste stuk, met het touwtje dus.

Touwtje eraf. Je merkt gelijk dat hij gebruik maakt van de ruimte die hij nu heeft, al vind ik hem hier wel fijn lopen.

Heerlijk achterbeen hier:

Halthouden:

En weer wegdraven:

Middengalop op de lange zijde: