ik zit met een probleempje.
Mijn pony staat op een stal waar geen rijbaan is, alleen een longeerkraal. Ik rijd 2 a 3 keer met hem in de bak van de rijvereniging (daar moeten we met de trailer heen). Op de dagen dat we daar niet heen gaan of kunnen rijd ik dus buitenritjes. Meestal rijd ik alleen, omdat er weinig paarden staan en er bijna nooit iemand is op de momenten dat ik er ben. Nu heb ik dus een probleem. Mijn pony gaat er nu sinds een tijdje helemaal vandoor tijdens buitenrit. Meestal als ik alleen ben, maar ook als ik met anderen ben. Wat hij doet is het volgende: Als ik draaf / snel draaf / rustig gallopeer rukt hij opeens zijn hoofd naar beneden, en begint er als een malle vandoor te gaan. Hij bokt dan meestal ook als een gek. Wat ik dan doe is op een kalmerende manier ''Hooooo'' roepen, druk op de teugels, beetje terug zitten. Hij rukt dan weer de teugels uit mijn handen en rent door. Het is echt gevaarlijk want hij doet het ook op asfalt en smalle paadjes. Er is geen mogelijkheid om vaker naar de rijvereniging te gaan dan 2 a 3 keer per week.
Ik hoef geen afgekat, alleen ideeen en verwijzingen naar wat ik zou kunnen doen. Ik heb 1 a 2 keer per week les van een fijne instructrice. Ik heb het er allang met haar over dit probleem gehad maar zij kan er ook weinig aan doen aangezien hij het niet in de bak doet. Brand los
)