Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
* Imke1998 schreef:ik heb hetzelfde met mijn verzorgpaardje gehad. Ze kon in het begin niet goed aan de teugel lopen, en deed dan haar hoofd omhoog, en ging heel hard draven. Ik heb eigenlijk gewoon rustig met haar steeds beter aan de teugel te leren lopen, en ze ging toen ook al iets langzamer. Jouw paard is blijkbaar ook nog niet lang bereden. Ik denk dat er vrij weinig is dat je kunt doen, maar misschien helpt bij hem hetzelfde als bij mijn merrie. *zal wel niet*
BaileyMix schreef:Dat was ook mijn vraag, eigenlijk. Je paard loopt wel aan de teugel, maar niet in het juiste tempo? Ik zoek dat overdreven 'voorwaartse' meer in het feit dat hij nog niet zo'n goede balans heeft; Logisch, zo'n paard dat net een half jaartje onder het zadel is. Maar dan loopt hij wel aan de teugel?
sabrinagirl schreef:liekec schreef:Mag ik vragen, hoe jij je paard aan de teugel wilt laten lopen, als hij nog niet eens op jouw tempo loopt? En dus ook niet op je zit reageert?
ik vraag het hem 1x dan gaat hij al zakken met ze hoofd aleen dit lukt niet in draf aleen in stap
minajtje schreef:ik had dat probleem ook. het hielp bij mij heel goed om door te blijven zitten. als je gaat lichtrijden merk je het minder goed als hij toch weer versneld. ik zou er geen scherper bit in hangen, het licht niet aan het paard als hij niet reageerd op lichte hulpen, dan heb jij hem waarschijnlijk altijd grove hulpen gegeven waardoor hij nu niet/minder goed op lichte hulpen reageert. ik zou dus ook zeker niet in de teugels gaan "hangen" om hem langzamer te laten gaan, maar kleine ophoudingen geven als je merkt dat hij versneld.