Oscar (mijn trouwe groom
) was vanmiddag langs gekomen om een fotosessie van Laiser en mij te maken tijdens ons rijden. Ik wilde namelijk wel eens weten hoe het totaal plaatje er nu eigenlijk uit zag. Soms voelt het namelijk helemaal niet fijn, maar ziet het er wel goed uit. Verder heb ik nogal de neiging om mijn teugels te lang te hebben. Dus ook dat zouden we eens onder de aandacht brengen en het verschil laten zien tussen een paar centimeter verschil in de handhouding.
Daarom nu deze sessie.
Voor degene die willen weten waarom Laiser hier met slof gereden wordt. Heel simpel. Ik heb een blessure aan mijn schouder die weer aan het opspelen is. Zelfs een ophouding geven is dan voor mij een pijnlijke aangelegenheid. Nu kan ik met minder dezelfde hulp geven en toch blijven rijden.
Ik begon zoals ik normaal rijd. En zoals jullie het wellicht al vaker gezien hebben.

Hier maakt Laiser zich sterk (helaas heel herkenbaar):

De overgang van stap naar halthouden zo lang mogelijk rekken:

Hier demonstreer ik met mijn hoofd hoe het voelt alsof Laiser loopt

En vanaf hier gaf Oscar aanwijzingen om eens te experimenteren met de hoogte van mijn handen. Zij maakte dan telkens foto's zodat ik naast het effect voelen ook het effect kon zien op de foto's.

Op deze foto moest ik bewust mijn handen te hoog houden:

We werden echt aan het werk gezet. Ik moest ook overgangen rijden vanuit de stap naar de galop:

Hier maakt Laiser zich wat sterk en vind ik het nog moeilijk om op de juiste manier in te werken met mijn zit. (maar wat een nek heeft hij al gekregen in de afgelopen drie jaar
)
Op onderstaande foto's voelt het echt al fijn aan, al is het voor ons beide toch nog een beetje zoeken

Dit was een leerzame middag. Wat een paar centimeter al voor een verschil kan maken zeg...
En als ik dit zo bekijken, dan doen wij het nog niet zo slecht volgens mij

En nu maar kijken of we dit over een paar weken tijdens onze eerste L2 proef ook zo kunnen laten zien.
Oscar,
Heel hartelijke bedankt voor je fijne tips van vanmiddag.

en gisteren hebben we afgebeld ivm Trammelant.