Sins oktober lease ik Magic. Magic is een Hackney maar ik wil van de zomer met haar dressuurmatig gaan starten. dit is een hele klus ben ik achter gekomen met een paard dat oorspronkelijk gefokt is als Showpaard voor het aangespannen rijden.
ze is 6 jaar maar naar mijn weet eerder nooit ingereden.
ik ben hier dus 2 maanden geleden mee begonnen en heb sins een maandje les van Henri Kruitbos. het gaat erg goed en ze pakt alles heel snel op.
dit filmpje is van ongeveer 3 weken terug, zo als je kunt zien is ze nog erg stug en stijf in haar rug.
ik probeer heel erg om haar ontspannen te krijgen en haar meer over haar rug te laten lopen. dit gaat iedere keer beter
ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, tips zijn meer dan welkom en commentaar ook maar hou wel in je achterhoofd dat wij net begonnen zijn en er nog een hoop dingen verbeterd moeten worden dus hou het alsjeblieft opbouwend:)
ps. er zit aan het einde van het filmpje ook een stukje galop in en dit vinden wij beide nog erg moeilijk. dus de focus ligt momenteel voornamelijk op de draf en de ontspanning.
https://www.youtube.com/watch?v=0qYk7UENdM4&feature=plcp
alvast bedankt

Probeer inderdaad zoals hierboven al is gezegd, je teugels 10cm korter en iets hoger vast te houden, spoortjes af en je beugels een gaat je korter te doen. Verder wel ontspannen meegeven wanneer je paard aangeeft te willen zakken met zn hoofd en het gaat volgens mij al een stuk beter! Probeer zelf ook je schouders te ontspannen want het ziet er erg strak uit. En wat ook helpt is lekker veel figuurtjes rijden, blijven sturen en met regelmaat overgangen maken. Wat betreft de galop, is een kwestie van veel blijven oefenen! Bovenlichaam stil, onderlichaam beweegt mee. Komt helemaal goed met jullie!
maar eens een keer ervaringen uitwisselen denk ik