1. Hier heb ik me handen ongelijk..

2. Beetje slechte foto, i know

Alle tips z'n welkom
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

LUNNAAX schreef:kleinvosje schreef:Mijn eerste en enige tip voor nu is even de regels van HAW door te lezen, dan kom je erachter dat dit topic daar niet aan voldoet!
Wat bedoel je?
LUNNAAX schreef:melody7 schreef:allereerst, hoe rij je hem nageeflijk? op de eerste foto lijkt het namelijk dat je hem erin 'zaagt' en dat is zowieso niet goed
Tips?
en dat gaat niet in een half uur, daar kun je gerust maanden over doen, voordat ze dan nageeflijk lopen zoals jij het bedoeld, want wat je nu doet is gewoon 'in de krul trekken' Lara_Silver schreef:Oei oei oei wat is die schraal zeg, zit bijna geen spier op... Ik zou bij dit paard je focus helemaal van het hoofd af halen en gewoon lekker met hem aan het werk gaan. Liefst onder begeleiding, want zo te zien gaan er nog wat dingetjes fout in je rijden. Oa de opmerking 'meer aan de teugel'. Ronder zou hij niet moeten lopen, dat hebben zo velen nog niet begrepen. Punt achter de horen hoort het hoogste zijn. Zeker bij een ongespierd paard zou ik rond loswerken achterwege laten, juist die neus eruit. Hoe meer oefeningen je doet hoe gespierder en trotser en vooral rechter hij zal worden, pas daarna gaan oefenen met variatie in de hoofd en hals houding.