mijn super leuke en lieve 4 jarige D-pony merrie kan nogal zeuren.
in haar ogen is alles eng. maar dan ook echt alles.
in de omgang is ze heel rustig en makkelijk. maar ze loopt met een grote boog om een kruiwagen heen ( die altijd op dezelfde plek staat) een pakje stro/hooi tegen een box aan. ze loopt er met een grote boog omheen.
een waterplasje, no way dat Vossie daar door heen gaat. er moet minimaal 1 meter tussen haar en het plasje zitten.
een beetje modder? geen denken aan om daar door heen te gaan!
haar eigen poepies of die van een ander paard. we lopen er vrolijk omheen!
onder het zadel. bij elke bakletter moet ze even een pasje van de bakrand afwijken.
opspattend zand tegen de bakrand, daar gaan we de volgende keer eventjes 2 meter verder weg lopen!
en de korte zeide A, die ontwijkt ze altijd want wie weet wat voor monsters daar wel niet kunnen opduiken!
onder het zadel van het erf af... dat hebben we 1x geprobeerd. na 2 passen waren er al zoveel "enge" dingen dat mevrouw eigenlijk al niet verder wou. na vriendelijk aandringen toch verder gegaan. maar tsjonge zeg wat is dat allemaal eng, auto 1 : Vossie bijna in de sloot, maar daar kreeg ze vieze voeten van dus auto 2 heeft ze maar een schop gegeven
waarna ze als een speer terug naar stal ging en daar aangekomen op de poets plaats na 5 sec heerlijk in slaap is gevallen. om niet te vergeten we zijn wel 10 meter bij de stal weg geweest
verder is het een hele lieve vrolijke pony
maar ik begin nu toch echt wel een beetje kriebbels te krijgen van al die apen en beren die mevrouw allemaal ziet.
wat moet ik hier nou mee? ik ben eigenlijk altijd heel vriendelijk en reageer zo min mogelijk op haar gedrag. maar soms word ik er echt even moe van dat ze alweer zeurt. ik zal niet ontkennen dat ik haar eens een pakje rammel heb gegeven omdat ik er op dat moment echt klaar mee was. maar helaas hielp dat ook niet dus ben ik maar weer op de lieve tour verder gegaan. maar ook lief blijven helpt niet.
maar toen kende ze helemaal niks, kwam zo uit het land. ik heb er toen nooit op gereageerd. rustig door gaan en vooral niet reageren. 
(haver in de brok?)