Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarrieLeen schreef:Dan nog zou ik altijd in en uitstappen. Met zadel en een gewicht op de rug, is toch weer heel anders dan los in de wei.
Bij het in- en uitstappen vraag ik paard ook altijd laag over de rug, dat doet het paard ook niet in de wei.
Dus: Ja, dan nog in- en uitstappen.

Serendip90 schreef:Ik ben zelfs zo erg dat ik eerst naast mijn paard een rondje 1-2 loop, dan opstap en instap :p
Louise_94 schreef:Zowel instappen en uitstappen denk ik dat heel belangrijk is. Bij het instappen kan mijn verzorgpony haar spieren soepel lopen en aan mijn gewicht wennen. Uitstappen is heel belangrijk naar mijn mening dat de ademhaling weer rustig is en het paard minder erg zweet en hij niet zo super warm meer is. Dan nog even laten rollen en zij is weer klaar voor de stal of wei. Maar ik denk dat het niet goed is je paardje in een keer te laten galoperen zoals je zegt dat je vriendinnetje doet. Sowieso instappen en uitstappen is een kleine moeite. Maar iedereen heeft verschillende meningen, doe wat jij gewoon doet en laat je niet teveel beïnvloeden door haar.
korbakimmy8 schreef:Louise_94 schreef:Zowel instappen en uitstappen denk ik dat heel belangrijk is. Bij het instappen kan mijn verzorgpony haar spieren soepel lopen en aan mijn gewicht wennen. Uitstappen is heel belangrijk naar mijn mening dat de ademhaling weer rustig is en het paard minder erg zweet en hij niet zo super warm meer is. Dan nog even laten rollen en zij is weer klaar voor de stal of wei. Maar ik denk dat het niet goed is je paardje in een keer te laten galoperen zoals je zegt dat je vriendinnetje doet. Sowieso instappen en uitstappen is een kleine moeite. Maar iedereen heeft verschillende meningen, doe wat jij gewoon doet en laat je niet teveel beïnvloeden door haar.
Ik zelf blijf ook lekker mijn eigen ding doen. Ik heb haar ook al tips gegeven dat het echt heel belangrijk is voor een paardje dat de spieren warm zijn voor je echt begint.
Ik zelf rij meestal buiten op een veldje. Naar het veldje toe, doe ik helemaal in stap (10 min) en op het veld stap ik nog 2grote rondjes.
Uitstappen heb ik vandaag behoorlijk lang gedaan. Debk 20 a 25 min
En tja je vriendin op andere gedachten brengen kan heel lastig zijn, maar tips geven is altijd goed
's winters stap ik wel langer in en uit dan zomers maar ook zomers vind ik een goede warming up belangrijk
Dat bestaat bij mij uit 1 rondje links en 1 rondje rechts keutelen en dan de teugels wat oppakken en langzaamaan wat meer buig oefeningen doen. Klein stukje stelling naar binnen, volte-tje hier en daar om haar even goed om mijn binnenbeen te buigen; Als je dat meteen bij het instappen even doet en duidelijk maakt heb je daar de rest van je rit profijt van. Pas als ze op beide kanten in stap actief is en redelijk soepele hals heeft ga ik langzaamaan wat licht drafwerk doen.