Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
istri schreef:Ze kan wel galopperen maar heeft hier inderdaad nog niet de conditie voor om het lang vol te houden(hier ben ik hard mee aan het werk) ze luisterd ontzettend goed naar de stemhulpen en ik hoef geen minuten te galopperen maar ik vraag mij gewoon af hoe ik dat haar het beste kan leren. Ik wil dit wel goed doen niet dat ze er straks een hekel aan krijgt.

istri schreef:Ze is beleerd als 3 jarige maar daarna het land op gezet om tijdgebrek.
Voor de kar is ze ook beleerd maar daar doen we nou nog niks mee.
Ik wil haar eerst lekker hebben lopen onder het zadel.
Dat gaat nu de goede kant op.
We hebben elke donderdagavond les bij de grensruiters.
Maar van de instructrice daar moest ik inderdaad harder gaan draven zodat ze vanzelf in de galop valt.
Dit lijkt me alleen niet de beste manier vandaar dat ik het hier ook vraag.
Aan de longee ga ik het vanaf nu ook opbouwen dus hoop dat het binnenkort allemaal goed uitpakt

lauraaaa schreef:Inderdaad zoals hierboven staat; het beste werkte bij mij met jonge paarden op een lang pad galopperen, springzadeltje erop (natuurlijk niet noodzakelijk, maar dat deed ik), verlichte zit en het liefst aan een losse teugel zodat ze echt op hun eigen benen hun balans kunnen vinden. Spreek uit ervaring. Maar als ze aan de longe nog niet eens "kan" galopperen dan zal ik eerst daaraan gaan werken.. Reageert ze niet op de hulp voorwaarts? of snapt ze het niet?