Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mika11 schreef:Nee, ik heb 1x in de week les, dan kan ze wel eens flink bezweet zijn.
Maar verder eigenlijk nooit.
Ik denk dat ik anders train dan jij.
Wij doen altijd rustig aan en werken aan ontspanning en aan de basis werken.
N0a schreef:Voordat mijn paard een blessure kreeg, reed ik meestal 5x per week.
3x dressuur (30 tot 40 min) tenzij les dan een uur.
1x buitenrit
1x springles
En meestal 1x longeren per week en 1x grondwerken om haar lekker soepel te houden.
Volgens mijn DA was het het beste om je paard 1 of 2 dagen in de week een 'herstel' dag te geven. Ook kun je het beste kort trainen, stoppen wanneer het goed gaat en niet continu doorgaan. Dat het paard zeiknat is wil niks zeggen. Die van mij is bijna nooit zeiknat, alleen als ik een uur lang fanatiek gedressuurd heb in de les. Ik reed overigens wel wedstrijd gericht.
little_birdy schreef:oke dus jullie trainen niet elke week iedere dag dan ? en dan intensief?
ik rij hem eerlijk gezegt iedere dag heel intensief
tantesam schreef:N0a schreef:Voordat mijn paard een blessure kreeg, reed ik meestal 5x per week.
3x dressuur (30 tot 40 min) tenzij les dan een uur.
1x buitenrit
1x springles
En meestal 1x longeren per week en 1x grondwerken om haar lekker soepel te houden.
Volgens mijn DA was het het beste om je paard 1 of 2 dagen in de week een 'herstel' dag te geven. Ook kun je het beste kort trainen, stoppen wanneer het goed gaat en niet continu doorgaan. Dat het paard zeiknat is wil niks zeggen. Die van mij is bijna nooit zeiknat, alleen als ik een uur lang fanatiek gedressuurd heb in de les. Ik reed overigens wel wedstrijd gericht.
Daar is onlangs een interessant artikel over verschenen, heeft ook op bokt gestaan (moet ik even zoeken)
Vlgs mij kwam het erop neer dat het erg goed is, je paard na zware training 2 dagen te laten herstellen, dmv lichte arbeid, longewerk, of eventueel helemaal vrij. Dit laatste doe ik, maar paard staat wel de hele dag op de weide, en gaat daar nog altijd flink 'los'
little_birdy schreef:ah mika op die manier
ik wil echt dat mijn paard goed loopt
'dat wil zeggen goed over de rug netjes in de buiging
veel tempo wisselingen enz
little_birdy schreef:oke dus jullie trainen niet elke week iedere dag dan ? en dan intensief?
ik rij hem eerlijk gezegt iedere dag heel intensief
superwoman schreef:Ik heb met mijn laatste paard max 3x per week rond het half uurtje, tot 3 kwartier gereden incl in en uitstappen, verdienstelijk tot en met de M1 gereden. Daarna moesten we wat vaker trainen ivm conditie en kracht die nodig waren voor de oefeningen in de M2 en hoger.
Vind het zo'n onzin om zoveel te trainen (herhalen...) paard kent het wel...
Ga nu weer beginnen met een 7 jarig paard die nog weinig is gereden, stuur zit er ook nog niet duidelijk op