Voorlopig is mijn pony nog lekker aan het opgroeien maar ondertussen denk ik al aan de toekomst.
Ik ben benieuwd wat jullie het best bij ons vinden passen kwa rij-stijl zeg maar.
Situatieschets
ik zit met rugklachten en tegen de tijd dat hij ingereden wordt mag ik het paard (pony) weer op.
Ik blijf een risico lopen dat als ik val, dat mijn rug dan wel eens flink in de kreukels kan liggen.
Niet verwonderlijk dat als ik ergens op stap, dat alleen op een pony is die ik door en door ken.
Ik durf het niet aan om op een ander pony/paard allerlei rijstijlen uit te proberen (ja ik ben een watje ik weet het..)
Heb wel al een beetje aan western en mennen mogen 'snuffelen' maar heb verder altijd engels gereden.
Als ik weer mag rijden zal dat hoofdzakelijk alleen stappen zijn, gelukkig ligt het bos letterlijk naast de deur.
Dat worden dus bosritjes, gewoon in stap samen genieten.
Mijn pony is daar uitermate geschikt voor, hij is rustig in een nieuwe omgeving en vertrouwd op mij (al is hij niet de dapperste, achter het baasje gaan staan als er iets engs is)
Kan wel prima alleen met hem wandelen, voorzie geen problemen in het naar buiten gaan.
Samen genieten met zo min mogelijk belasting voor mijn rug, dat is het idee
1 eis: de pony blijft bitloos
ik ben benieuwd wat jullie zouden aanbevelen en waarom.
barst los
*penny momentje*
wat goed trouwens dat je bitloos rijdt, ben een grote voorstander van bitloos rijden!! (rij zelf ook bitloos)