Ik houd mijn hart vast, Jade voor het eerst bij HAW!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Ik houd mijn hart vast, Jade voor het eerst bij HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 20:24

Hallo bokkers!

Ik vond dat het toch maar eens tijd werd na 1,5 jaar, Jade bij HAW! Omdat hier altijd erg kritisch wordt gekeken ben ik heel benieuwd wat er gezegd wordt.
Jade is een tinkerkruising van 8 jaar nu. Ik rijd haar sinds 1,5 jaar en we hebben veel ups en downs gehad! Als Jade iets moeilijk vind gaat ze rennen. En dat vind ik bijna nog lastiger als staken. Want dan maakt ze haar rug hard, en is mijn houding weg. En tjah, je paard kan pas goed ontspannen lopen als jouw houding goed is toch? Dus daar zijn we erg hard mee bezig.
Ik heb nu ongeveer driekwart jaar les met Jade. We hebben alleen een tijdje een onderbreking gehad, en dat is te merken ook. Ze zit goed vast (links). Dus we zijn weer hard aan het opbouwen en hebben ook les gehad met de pessoa hulpteugel, dus dat pakken we er ook bij mee.
Er ligt een bontje onder het zadel, dit is zodat het zadel beter ligt. Dit is allemaal gecontroleerd. Het is niet zo dat we er zomaar een bontje onder gelegd hebben ;)
Nog een kanttekening, dit was de eerste keer weer sinds vorig winter in de binnenbak. Dit veroorzaak altijd weer veel stress bij haar. Het is nogal een stresskip soms :=

Afbeelding
Zo beginnen we meestal. Hier zie je mijn houding al gaan. Jade wil rennen, en ik ga voorover zitten. Op de een of andere manier een logische reactie voor mij.. Die ik dus moet afleren!

Afbeelding
En hier kruipt ze achter de teugel, het volgende probleem :+

Afbeelding
Dan gaan we veel voltes en figuren rijden. Tempowisselingen. (tempo terug in stap en draf, halthouden ed)

Afbeelding