Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rianneee_ schreef:Oke, helaas had ik gereageerd op staanders die ik voor een mooi prijsje kon overnemen maar die waren 1.30m hoog..
Dit kan risico's met zich meebrengen mocht ik er af vallen, toch?
Rianneee_ schreef:Oke, helaas had ik gereageerd op staanders die ik voor een mooi prijsje kon overnemen maar die waren 1.30m hoog..
Dit kan risico's met zich meebrengen mocht ik er af vallen, toch?
Capriootje schreef:20 cm is wel heel laag hoor.. Mijn paard die altijd extreem hoog springt tilt daar ook zijn benen niet voor op, en ook niet toen hij nog niet kon springen.
Ik ben begonnen met balkjes en vrijspringen. Stukje afzetten voor het vrijspringen en rustig begeleiden over een kruisje. Onder het zadel veel balkjes lopen, en later een kruisje op de hoefslag in een rustig drafje en kijken wat ze doen. Spelenderwijs leren vind ik het belangrijkste dus als hij braaf was, stopte ik ook weer. de 3e keer een klein stijltje en ondertussen met vrijspringen kennis laten maken met iets hoger en evt oxertje of een dubbeltje met 2 kruisjes.
Mijn paard springt nu net een parcourtje van 60/70cm op oefenparcours en thuis nu 80/1m in training. Hij is 6 maanden onder het zadel.
Als je tips wil of wil weten/zien (heb veel foto's) hoe ik het gedaan heb mag je altijd pb'en!
Ook kan je een blik werpen op het spring topic in mijn onderschrift, daar staat een klein overzicht van mijn jonkie!
Capriootje schreef:Sorry inderdaad een beetje verwarrend. De hindernissen zijn 70 tot 1m en hij gaat er extreem hoog overheen. Hindernissen kunnen bijten![]()
Dit heeft zijn volle broer ook en is kenmerkend voor zijn afstamming dus zal wel minder worden als hij wat ouder word. Alle Calvino nakomelingen staan bekend om hun 'voorzichtigheid'.
baszo17 schreef:Capriootje schreef:Sorry inderdaad een beetje verwarrend. De hindernissen zijn 70 tot 1m en hij gaat er extreem hoog overheen. Hindernissen kunnen bijten![]()
Dit heeft zijn volle broer ook en is kenmerkend voor zijn afstamming dus zal wel minder worden als hij wat ouder word. Alle Calvino nakomelingen staan bekend om hun 'voorzichtigheid'.
haha het viel me op dacht huh?
maar betekend dat ook dat je paard hoger kan springen? aangezien hij overdreven over een hindernis springt?