Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, maar dan op jou tempo dus gas erop. Dan wordt hij vanzelf een keer moe en dan wil hij wel terug geloof me maar, maar dan mag hij pas terug wanneer jij dat aangeeft! Als je er geen vertrouwen in hebt en bang bent dat je dan al helemaal de controle verliest (wat ik me voor kan stellen), dan kun je het misschien beter niet doen, maar ik denk dat het zou kunnen werken! Wij hebben dit ook wel eens geprobeerd bij paarden die heel erg loperig zijn en sommige reageerde er heel goed op! Het is wel even volhouden haha succes!
). Doe dat in stapjes. Daar ben ik zelf ook mee bezig en het werkt een stuk beter, misschien moet je het ook stapje voor stapje doen !! Probeer je ook zwaar te maken met de overgangen of met gewoon rijden je paard heel langzaam lopen en soms hard. Dat leid je paard ook af van langzaam naar snel en andersom... Probeer ook niet met je knieeen tegen het zadel te drukken (dit gebeurd wel bij mij ) maar misschien gaat je paard daar sneller door lopen !!! Ik hoop dat je hier iets mee kan... En ik snap dat je van einde raad bent.. Want als je al zoveel hebt geprobeerd is het niet meer leuk ook
. En misschien moet je ook op google enz. kijken of je daar nog iets kan vinden wat je verder kan helpen !!! Maar succes er voor de rest nog mee...

tylando schreef:misschien wat meer op je zit gaan rijden .. een ander bit is geen oplossing !
goed wat naar achteren zitten, langzamer gaan lichtrijden..als je het bit als rem gaat gebruiken gaan ze meestal alleen maar harder!