M1 Training met Tenno

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tenno7

M1 Training met Tenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 13:38

hooii!!
vandaag weer eens wat foto's gemaakt
en weer tijd voor een update:D
tgaat erg lekker en we zijn druk bezig met de lengtebuiging en het sneller maken van het achterbeen want dat ding is egt TRAAG ahahah veel overgangen en ook wisselen in halshoudingen.

Eigen opmerking.. handen heb ik af en toe te hoog. en moet mezelf goed lang maken:D

heb dit keer niet echt inrij foto's maar hieronder een foto hoe we altijd inrijden.( vorige x )

http://5.media.hyves-static.net/1516755 ... 55412.jpeg

vaandaag
Afbeelding

1 van onze manieren om meer buiging in zijn hele lijf te krijgen.. kleine volte om de staander in draf ( of stap). dit doen we niet overdreven veel omdta het veel inspanning kost
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halthouden en daarna weer actief wegdraven nemen w eook vaak mee.
Afbeelding

Met les ook begonnen met de keertwending om de achterhand en hij pikt het erg goed op.. wel moet ik zelf rechterop gaan zitten en niet zo scheef.
Afbeelding

Lekkerding!
Afbeelding

Erg blij met deze foto! eindelijk iets meer kracht van achteren en meer sprong ipv zon sukkel galopje
Afbeelding

Keertwending in galop
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naar voren rijden
Afbeelding

Afbeelding

Enorm blij met zijn voorbeen gebruik. maar nu Achter ook goed door blijven draven:=
Afbeelding

Tips en Kritiek mag altijd als jet maar opbouwend iss!!!!

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:09

Ik vind hem erg goed lopen.
Inderdaad goed op je houding letten, maar érg netjes hoor!

Eigenlijk vind ik dat je op niet 1 foto je handen véél te hoog draagt hoor!
Edit:
Ik heb net die frontriem die jij hebt in huis, een compliment voor je frontriem! :)

Anoniem

Re: M1 Training met Tenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:45

Wat heb jij een ontzettend mooi paard onder de kont. Omdat ik toch iets van een tip moet geven. Denk aan je tenen, soms steken ze buiten. Verder erg netjes hoor. Succes!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:05

Leuk paard!
Let wel op je eigen houding, je tenen staan naar buiten en je mag (volgens mij, kan het niet helemaal goed zien door je trui) iets trotser gaan zitten :D

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:08

Prachtig paard!
Hij loopt lekker ontspannen.
Volgens mij ga jij het hoog schoppen met je paard!
Alleen wel even letten op je tenen. Veder vind ik je een nette houding hebben.

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:18

Je rijd hem erg netjes en mooi paard! Let idd wel op je rug houding, en misschien je cap iets meer naar boven zetten of zakt hij naar beneden?

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:06

De lengtebuiging is inderdaad een aandachtspuntje. Ik denk niet dat om de staander rijden de oplossing is. Op de foto zie je dat hij alles buigt behalve zijn middenstuk. Zijn hoofd te ver naar binnen en zijn buitenschouder teveel naar buiten. Waarvoor heb je de staander nodig? Als het is omdat hij anders naar binnen valt moet je gaan werken aan reactie op je binnenbeen. Hou hem rechtop met je buitenteugel en laat hem rustig draaien en buigen om je been. Begin gewoon rustig in stap. Heel simpel grote volte aan de buitenteugel, maar wel de ruimte geven zodat hij zijn binnenachterbeen onder de massa kan plaatsen. Zijn hoofd nagenoeg rechthouden. Je ziet alleen een fractie van zijn binnenoog. Dan iets sluiten en weer openen. Alleen op je been met hulp van je zit. Niet scheef gaan zitten.

Bij de foto 'lekker ding' zie je ook dat jij met je binnenhand richting de buitenkant gaat. Waarschijnlijk omdat hij daar ook door je been of over de schouder wegvalt. Probeer dit niet te corrigeren door hem "op te tillen" met je binnenhand.

Naar voren gaan doet hij wel, het ziet er alleen een beetje ongecontroleerd uit. Probeer daar ook meer in te schakelen. 3 passen weg en op 1 ophouding weer sluiten. Dan gaat hij achter ook beter doordraven en dragen. Nu zie je het strekken vooral in zijn onderbeen en ik weet zeker dat hij het nog véél meer kan uit de schouder. Want het is wel een erg leuk paard! Succes Samen!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:16

Foto 7 en 8 loopt hij mooi in balans. Probeer in de middendraf dat hij in balans blijft, hij gaat nu over de top.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:24

wat een chique dier! denk af en toe aan je kapstokken! :)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:25

Nog een tip voor je cap, je hebt een kleinere cap nodig. Kwam er zelf van de week achter dat mijn cap te groot was en dan zakt hij zo naar beneden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:45

Bloedmooi paard.
Jij zit in alle wendingen op de buitenkant, ga meer op de binnenkant zitten :j binnenbeen lang en los, meer druk op je binnenbeugel en je zitknobbel daarin meenemen, buitenkant begrenzen met been en buitenhand, binnenhand los en luchtig, denk dat je buiging probleem dan opgelost is. Als ik een paard zou zijn, zou ik ook niet buigen als je op de lengende spier zou zitten.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:38

Sandraa schreef:
De lengtebuiging is inderdaad een aandachtspuntje. Ik denk niet dat om de staander rijden de oplossing is. Op de foto zie je dat hij alles buigt behalve zijn middenstuk. Zijn hoofd te ver naar binnen en zijn buitenschouder teveel naar buiten. Waarvoor heb je de staander nodig? Als het is omdat hij anders naar binnen valt moet je gaan werken aan reactie op je binnenbeen. Hou hem rechtop met je buitenteugel en laat hem rustig draaien en buigen om je been. Begin gewoon rustig in stap. Heel simpel grote volte aan de buitenteugel, maar wel de ruimte geven zodat hij zijn binnenachterbeen onder de massa kan plaatsen. Zijn hoofd nagenoeg rechthouden. Je ziet alleen een fractie van zijn binnenoog. Dan iets sluiten en weer openen. Alleen op je been met hulp van je zit. Niet scheef gaan zitten.

Bij de foto 'lekker ding' zie je ook dat jij met je binnenhand richting de buitenkant gaat. Waarschijnlijk omdat hij daar ook door je been of over de schouder wegvalt. Probeer dit niet te corrigeren door hem "op te tillen" met je binnenhand.

Naar voren gaan doet hij wel, het ziet er alleen een beetje ongecontroleerd uit. Probeer daar ook meer in te schakelen. 3 passen weg en op 1 ophouding weer sluiten. Dan gaat hij achter ook beter doordraven en dragen. Nu zie je het strekken vooral in zijn onderbeen en ik weet zeker dat hij het nog véél meer kan uit de schouder. Want het is wel een erg leuk paard! Succes Samen!

Bedankt voor je tips en commentaar erg leuk om te lezen en heb er egt wat aan!!! die staander gebruik ik echt voor mijzelf zodat ik een kijkpunt heb en beter mijn eigen lichaam gebruik. het klopt wat je ziet dat hij nog niet goed buigt. linksom is echt zijn minder kant en het gaat al wel beter. maar vergt training! erg bedakt voor je tips en commentaar.! en de rets ook natuurlijk leuk om het te lezen!

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:07

Yamcha schreef:
Bloedmooi paard.
Jij zit in alle wendingen op de buitenkant, ga meer op de binnenkant zitten :j binnenbeen lang en los, meer druk op je binnenbeugel en je zitknobbel daarin meenemen, buitenkant begrenzen met been en buitenhand, binnenhand los en luchtig, denk dat je buiging probleem dan opgelost is. Als ik een paard zou zijn, zou ik ook niet buigen als je op de lengende spier zou zitten.

Hier ga ik in mee. Je kunt dit vooral goed zien op de foto van de keertwending om de achterhand. Wanneer je in de keertwending op de buitenkant gaat zitten, zit je eigenlijk automatisch je paard tegen. Je moet met hem mee zitten zeg maar. Dat voelt in het begin op de ene hand waarschijnlijk makkelijker dan de andere hand, maar ze gaan de keertwending er een stuk makkelijker van lopen!

Verder echt een mooi paard!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 21:06

Dankjulliewel! idd ben er mee eens hoor.. tis een vervelend iets wat je jezelf echt moet afleren!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:17

Tenno7 schreef:
Bedankt voor je tips en commentaar erg leuk om te lezen en heb er egt wat aan!!! die staander gebruik ik echt voor mijzelf zodat ik een kijkpunt heb en beter mijn eigen lichaam gebruik. het klopt wat je ziet dat hij nog niet goed buigt. linksom is echt zijn minder kant en het gaat al wel beter. maar vergt training! erg bedakt voor je tips en commentaar.! en de rets ook natuurlijk leuk om het te lezen!

Misschien is het juist beter om niet te kijken maar te voelen, dan kun je je véél beter concentreren op hoe je zit en hoe je paard daarop reageert.
Probeer gewoon stukjes je ogen dicht te doen en hou je paard telkens tussen je in gebogen.

Heel leuk paard, jullie zien er leuk uit samen.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 21:59

Miranda: nee dit gaat beter zo tip van mijn lesgever en werkt ook beter, maar bedankt voor je opmerking.

Reactie erboven. valt mee hoe groot hij is. hij is 1,73 maar idd hij oogt groot:D

Georgina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:26

Leuk paard, heeft hij grote bewegingen? Je lijkt het nog wat moeilijk uit te kunnen zitten, maar je houding is zeker niet slecht hoor!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 16:30

Ja hij heeft hele grote bewegingen:D kan hem sinds kort pas uitzitten en heb hem al 2 jaar:D

Cave_equum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:45

Dat 'trucje' van om de staander heen, wat zal ik het noemen, racen lijkt het wel, zou ik niet doen. Zoals eerder in dit topic aangegeven is op de foto ook niet te zien dat hij hierdoor zou gaan buigen. Je kan dit beter op de volte oefenen of op een lange zijde alleen stelling vragen. Je kan hiervoor proberen om voltes te sluiten en openen.

Verder heb ik het idee dat je, zoals je al aangaf, het achterbeen nog véél actiever moet maken en daarnaast vind ik dat zijn halshouding niet slecht oogt, maar ook niet fijn. Ik heb het idee dat hij zijn rug net niet loslaat, wat je zou kunnen oplossen door hem wat lager en ronder in te stellen. Als je dat eenmaal voor elkaar krijgt, om hem in een lage lijn te rijden met een actief achterbeen, dan zal de buiging ook snel verbeteren.

Ik vind het een mooi imposant paard, maar ik denk niet dat je zijn lijf echt ten goede ontwikkelt op deze manier(maar ook zeker niet slecht!). Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan als je hem meer in een lage lijn traint waarbij hij zijn rug echt moet gaan gebruiken!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 22:46

Cave_equum schreef:
Dat 'trucje' van om de staander heen, wat zal ik het noemen, racen lijkt het wel, zou ik niet doen. Zoals eerder in dit topic aangegeven is op de foto ook niet te zien dat hij hierdoor zou gaan buigen. Je kan dit beter op de volte oefenen of op een lange zijde alleen stelling vragen. Je kan hiervoor proberen om voltes te sluiten en openen.

Verder heb ik het idee dat je, zoals je al aangaf, het achterbeen nog véél actiever moet maken en daarnaast vind ik dat zijn halshouding niet slecht oogt, maar ook niet fijn. Ik heb het idee dat hij zijn rug net niet loslaat, wat je zou kunnen oplossen door hem wat lager en ronder in te stellen. Als je dat eenmaal voor elkaar krijgt, om hem in een lage lijn te rijden met een actief achterbeen, dan zal de buiging ook snel verbeteren.

Ik vind het een mooi imposant paard, maar ik denk niet dat je zijn lijf echt ten goede ontwikkelt op deze manier(maar ook zeker niet slecht!). Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan als je hem meer in een lage lijn traint waarbij hij zijn rug echt moet gaan gebruiken!

bedankt voor je inbreng. toch merk ik door ervaring met het trainen hiermee dat het juist wel werkt en blijf ik er ook bij hij is al zoveel beter geworden hierdoor! het lijkt idd op racen omdat hij op die foto onder mij weg loopt en gaat stuwen ipv dragen dit is ook zijn moeilijkere hand. idd we zijn ook bezig met laag en rond. en dat achterbeen blijft cker een aandachtpunt. bedankt voor je tips en ideeen!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:43

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:56

Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat je handen wat ver uit elkaar staan.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 21:13

idd heb ze wat breder, op wedstrijd meer bijelkaar.. maar bij de training vindt ik dit fijner!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:50

Wat een mooi paard heb jij onder je kont zeg! Let erop dat jij je handen niet te ver uit elkaar zet, voor het beeld is het mooier als ze iets meer bij elkaar staan.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:04

Aansprekend paard heb je! :)

Probeer hem wel meer bij elkaar te rijden, hij loopt nu op veel foto's nog in drie stukken. Veel schakelingen rijden en als je het achterbeen activeert niet zelf je hand vast gaan zetten. Verder ook zorgen dat hij niet doordendert, en zwaar wordt in je hand, maar in plaats daarvan hem regelmatig op het achterbeen terug laten komen en dan ontspannen en vloeiend weer naar voren.

Buiging krijgen om de staander lijkt mij niet zo'n heel goed plan, buiging krijg je om je binnenbeen met begrenzing vanuit de buitenkant. Als je om die staander heen rijdt, ben je veel sneller geneigd om te veel aan de binnenteugel te gaan plukken, wat alleen maar zorgt voor buiging in de nek, en niet door het hele lijf. Verder zwaait op jouw manier de achterhand veel sneller uit, omdat je zo met die binnenhand bezig bent.

Bij de keertwending (eigenlijk bij al jouw wendingen zie je het wel) écht goed op je binnenzitbeenknobbel blijven zitten, ipv je gewicht op de buitenkant te gooien.

Je handen vind ik niet te hoog, let wel op dat je jezelf vanuit je hele lijf blijft ontspannen. Je lijkt jezelf namelijk behoorlijk vast te zetten. Verder je benen moooi lang houden en je tenen niet naar buiten draaien. En is je zadel misschien iets aan de kleine kant?