In het nieuwe setje aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roucha1

In het nieuwe setje aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 19:19

Hallo :D

Hier weer een HAW topic van Hugo :o Hij is 10 jaar oud en dit is zijn vorige topic: [RT-HAW] Welsh Hugo voor het eerst op HAW..
We hebben geen niveau en rijden ook niet zo vaak. We zijn vooral bezig met tempo en en hij duikt vaak te diep. Verder wil ik niet teveel vertellen en hoop ik dat jullie veel dingen zien :D
Foto's zijn kwa kwaliteit wel erg achteruit gegaan :( En wij als combinatie zijn nog lang niet perfect. :) Maar we doen ons best :o

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding
8. Afbeelding
9. Afbeelding
10. Afbeelding
11. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door roucha1 op 29-09-12 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:20

Leuk Kelly :D

edit, k zie net dat t HAW is. dus moet wel wat commentaar geven :P
Je steekt je benen soms wat af, probeer die wat meer naar achteren te doen. Ook vind ik dat je soms een wat strenge hand heb. (waardoor die dus wsl ook achter de ll gaat lopen).
Wat ik in Buurse had gezien issie wel snel, maar probeer zo veel mogelijk met je zit op te lossen.
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 29-09-12 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

roucha1

Re: In het nieuwe setje aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 19:20

Haha wow dat was snel :oo
Dankje :D

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:22

Foto's zijn wel van ver weg.
Ten eerste vind ik het er naar uit zien, je lijkt hem erg in de krul te trekken.
Hij loopt veel te diep en totaal niet nageefelijk.
En ik vind je veel te groot, nee sorry geen fijn beeld dit.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:25

Leuk dier, ik vind je eigenlijk persoonlijk wat te lang, maar dat is mijn mening. Verder zie ik wel wat spanning, maar daar valt natuurlijk aan te werken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:25

Het ziet er een beetje gespannen uit.
Pony lijkt zich weg te drukken en op te kroppen?
Probeer de pony wat meer lucht te geven aan de voorkant.
En probeer de pony wat meer onder je te krijgen, sommige foto's lijkt het alsof hij onder je vandaan loopt?
Een vrolijk setje heeft je pony :D
Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-09-12 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

uJildXH0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:28

Ik ben het helaas met Maaike5581 eens.
Geen rotte opmerking naar jou maar voor het totaal plaatje vindt ik het er niet mooi uit zien!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:36

Ik vind het best meevallen hoe "groot" je bent hoor? Het plaatje is niet meer supermooi maar hij heeft er zo te zien geen last van. Kijk idd uit dat je hem niet teveel in de krul "trekt".
Verder superleuk hoor kelly :+:

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 19:36

Bedankt voor jullie reactie. Ik vind persoonlijk dat de foto's niet eens zo heel ver weg zijn? :o ik trek de pony absoluut niet in de krul maar dat lijkt misschien zo. Eigenlijk heb ik de teugels heel los en af en toe vang ik hem op. Ik ben er absoluut mee eens dat hij te diep loopt en er spanning is. Daar zijn we ook mee bezig. :) en meningen verschillen over de grote. Ik ben in ieder geval wel te groot voor het zadel en ook wel wat voor de pony maar daarom rij ik ook niet zovaak.

@mika. Dat klopt helaas. Komt ook omdat ik hem erg los laat aan de voorkant al lijkt dat niet zo. :) daarom zijn we ook vooral bezig met veel figuren, overgangen en met het tempo. En dankje! :D

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 19:38

SophieFT schreef:
Ik vind het best meevallen hoe "groot" je bent hoor? Het plaatje is niet meer supermooi maar hij heeft er zo te zien geen last van. Kijk idd uit dat je hem niet teveel in de krul "trekt".
Verder superleuk hoor kelly :+:

Dankje sophie! :D ik trek hem niet in de krul hoor, maar vang hem waarschijnlijk soms te fel op :o

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:38

haha kan ook, is een beetje moeilijk om vanaf foto's te zien :o
ik kom jullie wel een keer in het echt bewonderen :D !

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:43

Je hebt je handen bijna op je bovenbenen, teugels staan strak gespannen en de mond van de pony staat op meerdere foto's open.
Sorry maar streng opvangen, nee absoluut niet.
Leer meer ontspanning te zoeken, zowel bij jou als de pony.
Neem les en ga terug naar de basis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:44

Ik vind de foto's niet zo fijn om naar te kijken. Ik vind je te groot en vooral de laatste foto is echt geen fijn beeld. Ik heb het idee dat doordat je zo groot bent je hem wat uit balans brengt en dat hij daarom zo loperig wordt. Hoe meer je aan de teugels trekt, hoe lastiger het voor hem wordt. Probeer hem terug te laten komen op je zit. Maak jezelf zwaar, ga langzamer lichtrijden en maak kleine ophoudingen, niet blijven trekken.
Succes.

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:46

Je zit de pony niet in de weg, dus dan vind ik het persoonlijk niet erg storend dat je iets langer bent.

Wat ik wel storend vindt, is dat je wellicht de pony in de krul 'trekt'. Dit zie je goed op foto 8 en 9.
Ook loopt de pony op de meeste foto's veel te diep. Geef hem ruimte van voren en vul aan van achter.

Je zadel, ligt deze wel goed? Hij lijkt te veel naar voren te liggen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:48

Ik wil niet banketstaaf zijn Kelly,
maar het kan ook zijn dat hij wel last van je lengte(/gewicht) heeft, en daardoor onder je weg loopt.
Ik heb nml ook een tijdje op een pony gereden dat mega snel was, en soms gewoon echt niet te houden. Die was zo snel en liep onder me weg omdat ik haar in de weg zat.
Doet Hugo ook druk met een lichtere/kleinere ruiter op z'n rug?

Ik weet het ook niet hoor, maar het zou kunnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:06

Dat idee heb ik ook Eileen, het lijkt alsof de pony uit balans raakt doordat ze aan de grote kant is.

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:10

Ten eerste ik vind het super leuke foto's en mooie ook en ten tweede je zit super en je pony loopt super mooi !! En een leuk setje had je aan hoor en je pony ook *D. Jammer dat de foto's niet helemaal helder waren, maar soms doet de camera niet wat je van hem verwacht had :j.
Laatst bijgewerkt door Coby op 30-09-12 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bold aangepast

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:23

Mooie pony heb je!

Ik vind hem veel te diep lopen op sommige foto's. Het lijkt dat je hem naar beneden trekt, hij loopt op foto's 4,5,8,9,11 ook veel te veel op zijn borst. Geef hem voor meer rumte, vul dat aan met je been. Vang hem ook met je zit op ipv met je handen, misschien dat het daardoor lijkt dat je trekt. Als je de lengte van foto 7 hebt, wat hogerop zet dan pas is zijn houding beter lijkt me. Het lijkt ook alsof je hem in de weg zit. Wij hebben ook een pony en als iemand grootst daar op gaat zitten is hij ook niet meer te houden. Denk daar maar eens aan, longeer hem eens en vergelijk de beelden, dan kun je het goed zien.

IHEquipment

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:06

Leuke foto's
Je pony kruipt helemaal achter de teugel, en ik vind je handen ook wat streng ogen,
heb je ook les?

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 14:07

Eileen_ schreef:
Ik wil niet banketstaaf zijn Kelly,
maar het kan ook zijn dat hij wel last van je lengte(/gewicht) heeft, en daardoor onder je weg loopt.
Ik heb nml ook een tijdje op een pony gereden dat mega snel was, en soms gewoon echt niet te houden. Die was zo snel en liep onder me weg omdat ik haar in de weg zat.
Doet Hugo ook druk met een lichtere/kleinere ruiter op z'n rug?

Ik weet het ook niet hoor, maar het zou kunnen :D

Bedankt voor deze reactie! Ik denk dat je daar wel is gelijk in zal kunnen hebben. Wat stom dat ik daar niet eerder aan dacht. :( Ik weet niet hoe Hugo het doet met een andere kleinere en lichtere ruiter. Alleen me broertje is kleiner en dus lichter maar die heeft geen rijervaring en mag er dus ook niet oprijden. Voor de rest wil mijn vader ook niet zomaar iedereen erop laten omdat hij nogal moeilijk kan doen. Misschien dat ik iemand op bokt tegen kom die kleiner is en er wel een xtje op wilt rijden? :)

Voor de rest in het algemeen :) Ik ben het er zeker mee eens dat hij vaak te diep loopt en dat het er niet lekker uitziet. Daarom heb ik ook deze foto's geplaatst omdat ik graag wil weten wat er nou niet echt klopt. Weet wel een aantal dingen maar door jullie reactie's worden mijn ogen ook verder geopend en denk dat het gewoon beter is dat ik er helemaal niet meer op rij. Moet hem wel blijven longeren aangezien hij anders niet te houden is naar de wei toe. Wil hem ook graag verkopen (liever niet maar is wel beter voor de pony natuurlijk) maar omdat hij deels van me zusje is (die er eigenlijk niks meer mee doet) En zij dat dus absoluut niet wil word het lastig om hem te verkopen. :(
Allompo: Als ik hem ga longeren vind ik persoonlijk dat die meer ontspannen loopt. Zal wel kijken of ik hier toevallig nog een filmpje van heb. Kunnen jullie dat ook beoordelen en het verschil zoeken.

Sennag: Bedankt voor je complimenten! :D Het is dus blijkbaar vindt jij niet helemaal fout maar ik kan dus toch nog wel een beetje rijden? :o

Johanna: Het zadel ligt wel goed volgens mij. Maar is eigenlijk wat aan de kleine kant voor mij. :)

De rest ook erg bedankt voor jullie reactie's! Hier kan ik zeker wat mee. Denk dat wij toch maar is met mijn zusje moeten gaan praten over eventuele verkoop en hopelijk kan ik iemand vinden die er van mijn vader even op mag rijden om te kijken of die dan ook zo loperig enzo is. :)

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 14:08

IHEquipment schreef:
Leuke foto's
Je pony kruipt helemaal achter de teugel, en ik vind je handen ook wat streng ogen,
heb je ook les?

Ik heb een tijdje les gehad maar nu niet meer. Voor de rest mag je mijn verhaal hierboven wel lezen :o bedankt!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:23

Wijs besluit om te stoppen met rijden op hem.
Je kan ook andere leuke dingen met hem doen.
En niet banketstaaf bedoeld maar ik denk dat een meisje van 11 er nog niet zoveel verstand van heeft hoe je zit, hoe de pony loopt en of je te groot bent en daardoor je pony hinderd.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:54

Ik vindt je ook inderdaad te groot en je trekt je pony duidelijk in een krul. Ik had ook een bijrijder voor mijn pony en die deed dit ook, de pony in een krul trekken. Ik vond het er niet uit zien maar liet haar er maar op rijden(ik ben in dat soort dingen erg makkelijk). Ik en andere mensen van stal hebben haar er tig keer op gewezen dat ze les moest nemen en dat ze zo de pony kapot reed maar ze wou daar niets van weten want mevrouw wist het zelf zo goed en ze wou geen les nemen. Na een half jaar was mijn pony helemaal naar de klote. Mond kapot getrokken en nek beschadigt omdat ze haar veel te diep reed. Mijn bijrijder had al haar exuses aangeboden en wou zo graag verder maar ik ben vanaf dat moment consequent geworden en ik heb gezegt dat ze op mag hoepelen en dat ik haar nooit meer bij mijn pony in de buurt wou zien. Ze is toen heel boos vertrokken en wou alles wat ze betaalt had aan 'dat stuk paardenvlees' ,zoals zij het noemde, terug hebben maar daar hebben we even een stokje voor gestoken want ze wou dat half jaar zelf dingen betalen voor de pony. Als ik jou was zou ik les nemen op een andere pony die groter is en met deze pony lekker gaan grondwerken of mennen, dat is ook heel leuk.

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:49

Ook ik vind je eigenlijk te lang.
Lijkt of je hem in de krul hebt lopen in ieder geval te diep!
Ik vind de pony wel leuk om te zien!

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:58

Leuk setje! Vind persoonlijk dat je wel echt iets te lang bent.. Mijn advies, probeer hem wat minder rond te laten lopen en ik zie op een aantal galop foto's dat je je voeten afsteekt, probeer daar aan te werken! Verder ziet het er leuk uit!