Ik heb even getwijfeld maar het leek me toch erg leuk om een topic te maken over mijn jonge merrie.
Even kort wat info over Delayla; Ze is springgefokt (Warrant x Guidam), net 4 jaar geworden en een échte merrie!
Ik rijd haar vanaf het zadelmak maken (eind 2011) voor haar eigenaar en vind het een enorme uitdaging om haar zelf op te leiden. Het is best pittig soms, omdat ze erg kijkerig en sensibel kan zijn. Als het haar niet zint geeft ze ook snel een bok/slaan naar het been om dat goed te laten merken haha. Maar al met al nemen we gewoon rustig de tijd en dat lijkt z'n vruchten af te werpen! Consequent zijn is het sleutelwoord bij haar, en af en toe heeft ze gewoon haar buien en dat maakt haar eigenlijk ook wel erg leuk
.Ik ben erg benieuwd wat jullie van haar vinden! We zijn in mei begonnen met wedstrijden starten en hebben inmiddels 12 winstpunten in de B. Het gaat wel echt met ups en downs, de ene keer staat ze er enorm fijn aan en rijden we in de 190 punten (zo hebben we vorige week een wedstrijd gewonnen), de andere keer krijg ik haar moeilijk bij de les en hebben we net geen winst. Wel ben ik erg blij met het vele positieve jurycommentaar wat we krijgen!
Ik moet zelf opletten om niet te 'voorzichtig' te gaan zitten (daar werk ik heel hard aan!) en mijn handen bij elkaar te houden. Ik heb haar met inrijden veel van mijn hand af gereden en daardoor is ze erg fijn in de mond.. Alleen nu moet ik wat meer een constante verbinding gaan krijgen en das best even zoeken! Ik wil ook nog wel eens wat doorvragen met mijn binnenhand om haar bij de les te houden (zodra ik voel dat ze gaat kijken), en dat is terug te zien op de foto's.. We hebben echter goede begeleiding en ik ben eigenlijk al erg tevreden met het beeld over de laatste weken voor zo'n jonkie
. Lang verhaal; hier komen de foto's! Mijn vriendje heeft ze gemaakt en die was erg aan het zoeken naar de juiste instellingen.. Vandaar af en toe wat onduidelijke plaatjes! (Maar ben al lang blij dat hij mee wilde
)Dit zijn wij!

Jammer dattie zo vaag is..

Iets te diep

Kijken

Pasje verruimen, komt alleen te diep

Mooi ontspannen galopje

Zou leuk zijn als je een berichtje achterlaat!
je hebt nog alle tijd van de wereld om met er bezig te zijn