Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bootjememmie schreef:Gelijk heb je.... daar ben ik ook naar op zoek. Ben wel op zoek naar soortgelijke gevallen/ervaringen en hoe het probleem dan uiteindelijk is opgelost
Een bepaalde mate van scheefheid houd je toch, zeker omdat iedere ruiter zijn voorkeurskant heeft. Je doel moet zijn om het verschil zo klein mogelijk te maken. Kun je een praktisch rijvoorbeeld noemen wanneer je de scheefheid opmerkt?/quote][/quote]Citaat:
[***] schreef:Ik zou ipv allerlei goeroes op zoek gaan naar een gewone goede instructeur die zelf zijn of haar paarden op een fatsoenlijk niveau recht door de baan stuurt.
En lekker rechtuit buitenrijden, worden ze sterk van. En ter afwisseling bijgezet longeren, is zonder ruiterbelasting voor je paard ook wat makkelijker om op de juiste manier te lopen
[***] schreef:Ik zou ipv allerlei goeroes op zoek gaan naar een gewone goede instructeur die zelf zijn of haar paarden op een fatsoenlijk niveau recht door de baan stuurt.
En lekker rechtuit buitenrijden, worden ze sterk van. En ter afwisseling bijgezet longeren, is zonder ruiterbelasting voor je paard ook wat makkelijker om op de juiste manier te lopen
midgie schreef:In balans lopen met een ruiter leert hij niet door in het bos rechtuit te lopen, het is niet verkeerd maar dan zal de ruiter uit de rug moeten blijven zitten en van de teugels afblijven
midgie schreef:de meeste reguliere instructrices zijn echt niet met rechtrichten bezig, al wat ik lees en zie hier op bokt en de vragen die gesteld worden van mensen die les hebben vraag ik me af in hoe verre de meeste weten waar mee bezig te zijn,
midgie schreef:omdat ze niet weten wanneer been gegeven moet worden dat leer je niet in een gewonen dressuur les helaas,
midgie schreef:Het is tenslotte toch te veel druk in je hand is een te veel duwend paard, dus de meeste nederlandse paarden lopen totaal op de voorhand, ook op hoger niveau en dan halen ze nog punten ook, heel bijzonder vind ik dat altijd.
midgie schreef:Ik zou juist zeker eens gaan zoeken naar die goeroes die hebben zich tenminste verdiept in het rechtrichten,