Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)svdijk schreef:@ sky_as: het paard is 7, staat in de OP.
tweede keer las ik hem wel. Maar dan vind ik nog steeds de prijs vrij belangrijk (ik hoef hem niet te weten! ) maar meer voor jezelf. Een 7 jarige die al Z loopt, en voor minder dan 10.000-15.000 verkocht gaat worden (en er niks mis mee is klinisch, röntgenologisch of een eigenaar met schuld) kun je er wel vanuit gaan dat de huidige eigenaren niet denken dat het paard heel veel hoger als de basis gaan lopen (dus max. zzl.) al zullen ze dat natuurlijk nooit zeggen.
.
hangt natuurlijk ook af van de mogelijkheid in gangen. Dus vermogen voor piaffe passage of echt alleen basis.
We hebben haar gekocht als 3-jarige met als doen 'OOIT' Z2 te starten. Nu is ze 7 en moeten we volgend jaar Z2 starten. Wissels gaan nog niet. Ik heb er geen ervaring mee, paard ook nog niet.. Dus maar uit handen gegeven aan m'n lesgever. Hij is er nu al een half jaar mee bezig en het gaat goed. Als m'n paard het correct kan, dan pas gaan mag ik het leren. De weg lijkt lang, maar als ik jou was zou ik het aandurven... Abacab schreef:Paarden die echt geen wissel kunnen springen zijn doorgaans hele slechte paarden of gruwelijk slecht gereden paarden. Een wissel is voor een paard zo moeilijk niet. Vaak doen jonge paarden het in de wei of met longeren. Vaak mist de ruiter de handigheid en het gevoel om een paard een correcte wissel te leren.
Neem de tijd en investeer in je lessen.