Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) , misschien hengstigheid, maar het kan ook een uiting zijn van het 'niet snappen'. Paarden houden van routine, die is nu doorbroken.

aeolusnr1 schreef:Opletten niet te veel dingen willen aankaarten , meestal krijg je er alleen maar meer herrie door.
Het is niet jouw paardje hé.
Tenzij de eigenaresse jou specifiek gevraagt heeft om naar oorzaken te zoeken, maar ik denk uit jouw reacties te kunnen opmaken dat dit hier niet het geval is.
opletten dus.
liljebo schreef:aeolusnr1 schreef:Opletten niet te veel dingen willen aankaarten , meestal krijg je er alleen maar meer herrie door.
Het is niet jouw paardje hé.
Tenzij de eigenaresse jou specifiek gevraagt heeft om naar oorzaken te zoeken, maar ik denk uit jouw reacties te kunnen opmaken dat dit hier niet het geval is.
opletten dus.
ik snap je wel, maar het is wel de vraag of je op een paard moet willen rijden wat mogelijk pijn heeft
_Esther_87_ schreef:Type dan eens gewoon 'ascal' in op google en overtuig jezelf dan nogmaals dat het geen pijnstilling is....Het enige wat je preventief kan doen tegen hoefbevangenheid is zorgen voor een goed stalmanagement. Al de rest is symptoombestrijding, wat wil zeggen dat er symptomen zijn die bestreden kunnen worden ofwel dat de pony gewoon ziek is.
Ik snap dat dat rot is om te horen, maar rijden op een dier onder medicatie is echt not done wat mij betreft. En ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat deze dingen (bevangenheid, medicatie en het niet willen lopen) los van elkaar staan.