Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Michelleex schreef:Klopt ik durf hem ook niet op zijn donder te geven bang voor de reactie van de jury dat ik te grof ben oid!
Maar ik ga me voornemen om hem eens goed op zijn kop te geven, want hij weet gewoon dat ik ophoud met rijden en het is gewoon zo zonde!

Michelleex schreef:Klopt ik durf hem ook niet op zijn donder te geven bang voor de reactie van de jury dat ik te grof ben oid!
Maar ik ga me voornemen om hem eens goed op zijn kop te geven, want hij weet gewoon dat ik ophoud met rijden en het is gewoon zo zonde!
je hebt mij dan niet begrepen. Hij luistert namelijk heel erg goed naar je: hij reageert namelijk op jouw spanning/concentratie/zenuwen/ andere manier van rijden. Hij spiegelt jouw verandering, let maar op.
je zal zien dat je heel anders rijdt dan op het voorterrein dan in de ring. Heel veel mensen doen dat namelijk. Je ziet het aan het gespannen gezicht/armen/benen.
Michelleex schreef:Jullie hebben bijna allemaal gelijk!
Ik ga me nu waarschijnlijk inschrijven voor een onderlinge wedstrijd en hem daar even goed op zijn kop geven. En om daarop te komen @Janouk, buiten de ring geef ik hem dus op z'n kop als die niet luisterd, en ik moet inderdaad mezelf op me kop geven dat ik hem in de ring niet op zijn kop geef en lekker hem de baas laat spelen!

Wat ik bedoel is dat als je nu de ring in gaat met het idee dat het aan het paard ligt en je hem wel even op zijn kop zal geven snapt hij het misschien niet meer, bouwt nog meer spanning op en gaat dan misschien wel in de staak. Ik denk dat je juist voor elkaar moet krijgen dat het paard/jij minder spanning en meer ontspanning krijgt in de ring. De ontspanning komt ook nog eens ten goede van de gangen.