Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ben overigens geen diehard natural ofzo... Wel leuk dat je altijd standaard in vakjes wordt gepropt
Daarom heb ik ook verkeerd tussen haakjes gezet, voor de mensen die zich snel op de teentjes getrapt voelen en omdat ik DIE eeuwenoude discussie niet wil voeren.
ik geloof niet dat ik zin heb in die discussie. Maar goed, jij ook niet. Dus succes! Er zijn vast mensen die het met je eens zijn

De website heb ik niet gezien, maar ik volg de redenering wel. Heb nu 2 jonge paarden ingereden vanaf de leeftijd 3,5 à 4 jaar met bewuste aandacht voor hun groeiproces, en dat loopt tot nu toe heel goed. De eerste was net zadelmak begin 2009 toen ze bijna 4 was (paard was van mei, zadelmak was in februari) en de andere is deze week net 4 geworden en is zadelmak sinds maart/april. Hem rij ik pas "door" sinds begin mei. madelief88 schreef:Maar meer info over dat kan ik inderdaad niet echt vinden.... Hoop dat er bokkers zijn die het wel weten.

Maar even een vraagje stel je rijd je paard vanaf zijn 6e in zou je dan in theorie ook gewoon meteen volop kunnen trainen (natuurlijk wel luisteren naar hoelang je paard het volhoud) en dan bedoel ik wedstrijdgericht enz.