LizSunFly schreef:Ja idd maar wij maken dr echt niet gek ofzo hoor !! We pakken dr gewoon aan en ook niet te erg ! Voor de duidelijkheid ze wordt gewoon goed behandeld want als ik sommige reacties lees lijkt het net alsof we niks kunnen..
Mijn conclusie is dus dat je voor de gek wordt gehouden door je pony. En daar kun je maar een ding tegenover zetten en dat is aanpakken en niet haar zin geven. Mijn pony heeft mij ook voor de gek gehouden op het weiland en het is zoals jullie ook schrijven je kunt best wel paardrijden en dan nog kun je niet fijn rijden want je pony werkt niet mee of zoals bij ons nog erger.
Mijne haalde behoorlijk wat uit de kast van flinke galop spurten, totaal onbestuurbaar zich zelf maken enz, enz. Ik heb het gewoon flink aangepakt en was daar toen het me overkwam uren en uren mee bezig. Strijd ben ik aangegaan en gewonnen en gelukkig kan ik voortaan overal en altijd fijn met haar rijden.
Het was niet gemakkelijk en soms was ik bang dat ze me zou lanceren maar ik heb vol gehouden in de wetenschap dat mijn instructrice ver weg in Nl niets voor me kan doen en dat ik dit echt zelf moest oplossen. Hier heb je weilanden van 10 HA zie je dat voor je? Als het mij is gelukt lukt het jullie ook zeker, dus aanpakken die hap, niets naar buiten, ze moet gewoon luisteren en daarmee basta en tja dan mag je ook wel erg streng worden. Helaas was ik toen alleen en dat was niet tof, dus als je iemand kunt mee nemen is dat fijner en veiliger voor je. Succes.