Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xvanny schreef:Heeft er iemand ook tips & oefeningen voor de onderhand eronder te krijgen?

xTitanic schreef:xvanny schreef:Heeft er iemand ook tips & oefeningen voor de onderhand eronder te krijgen?
Lichte ophoudingen te geven, af en toe eens kietelen met de zweep en vooral denken aan de achterhand. Je bv focussen op iets boven je en je houding gaat al meteen goed zijn zonder je het weet!
Maar oooh meisje wat ga jij mensen horen aanmodderen dat je er zonder privéles niet gaat komen. Ik spreek uit ervaring die ik sinds kort heb moeten aanhoren
nogal heel vaag uitgelegd, maar zo legt mijn instructrice het ook uit, haha. En als je in stap bent gelijk weer naar de draf gaan. 
Citaat:Als mensen zeggen dat ik het niet kan , Moedigt het me just aan om door te gaan hihi.
Maar wat bedoel je met lichte ophoudingen? Nog meer oefeningen ?

Chaos schreef:ACHTERHAND!!!!!!!
xTitanic schreef:Voor een goede achterhand te creëren heb je eigenlijk alleen even je teugels nodig, dus je moet het bitje kunnen voelen net als je een klein kindje de hand vast hebt die weg zou kunnen lopen die je dan iets sterker de hand gaat vast houden. Wat ook helpt is dus van draf naar stap niet door aan de teugels te trekken maar door hem zijn kont der onder te duwen gelijk tandpastanogal heel vaag uitgelegd, maar zo legt mijn instructrice het ook uit, haha. En als je in stap bent gelijk weer naar de draf gaan.
xvanny schreef:Als mensen zeggen dat ik het niet kan , Moedigt het me just aan om door te gaan hihi.
saskiakefie schreef:xTitanic schreef:Voor een goede achterhand te creëren heb je eigenlijk alleen even je teugels nodig, dus je moet het bitje kunnen voelen net als je een klein kindje de hand vast hebt die weg zou kunnen lopen die je dan iets sterker de hand gaat vast houden. Wat ook helpt is dus van draf naar stap niet door aan de teugels te trekken maar door hem zijn kont der onder te duwen gelijk tandpastanogal heel vaag uitgelegd, maar zo legt mijn instructrice het ook uit, haha. En als je in stap bent gelijk weer naar de draf gaan.
Sorry maar dit vind ik echt onzin..
Een sterkere achterhand is niet wat je even in een paar keer kan doen. Dmv oefeningen kun je hieraan gaan werken. Wat ts, je in je beginpost schrijft is ook niet helemaal goed qua volgorde, nageeflijkheid komt vanzelf wel. Je begint met lvo, omdat zonder een paard recht te richten kun je hem ook niet nageeflijk rijden, aangezien het paard dan niet nageeft aan de rechter of linkerteugel. De oefeningen die je doet zijn ook afhankelijk of je paard links of rechtsgebogen is. Als je paard bijv linksgebogen is ga je eerder op de linkerhand sb doen en op de rechterhand travers om het paard recht te richten.
)