Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, maar er zijn wel een paar puntjes die je kunt veranderen waardoor je meteen al een stuk beter zit en beter kunt meegaan met je paard.
. Maar deze foto laten inderdaad dat beeld zien. Ik word achterin gegooid door het verkrampen, ik schuif naar achter, dus als je een extra tip hebt om meer in het midden te zitten, dan hoor ik dat graag! 
Sky_As schreef:Zo te zien zit het probleem hem al in de aanleuning. Sommige paarden kun je prima uitzitten zonder een juiste aanleunin (omdat ze bijv. lekker vlak lopen) maar deze waarschijnlijk niet. Ik zou dus eerst hier goed les voor nemen, dat je goed van achter naar voren leert rijden en dat hij naar de juiste houding leert zakken. Op de eerste foto's zie je dat hij met zijn hoofd te hoog loopt en zijn rug wegdrukt, op deze manier zul je dus nooit kunnen zitten.
Op de laatste foto's loopt hij helemaal uit elkaar, ook geen moment om doorzitten te oefenen.
Normaal bij een goede aanleuning, zou ik mijn ruiters advies geven met een paar passen te beginnen, en terugnemen naar stap (of gaan lichtrijden) voordat je voelt dat het te moeilijk wordt en je gaat stuiteren. Als je dit iedere dag een paar keer oefent, zul je merken dat je iedere week een rondje langer vol gaat houden.
Maar bij deze combinatie zou ik vooral aan het algehele plaatje gaan oefenen voordat je denkt aan doorzitten. Want hij ontspant zijn rug niet waardoor jij niet kunt gaan zitten. Zou jij wel gaan zitten, ga je teveel stuiteren waardoor hij helemaal niet meer kan ontspannen....

Laura_Zodine schreef:Meer druk op je beugels houden, 30% van je gewicht per voet en 40% op de zitvlak bijvoorbeeld. Dan is het veel makkelijker om je bekken mee te bewegen dan wanneer je met je volle gewicht op je kont zit. Maar je moet daarbij NIET je benen nog verder naar voren leggen. En zo min mogelijk steun zoeken op de teugels. Misschien een idee op eens een knoop in je teugels te doen.