Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mika11 schreef:Dan zou je pony het normaal gesproken moeten kunnen natuurlijk.
Heeft ze ergens last van, vast in haar spieren of zo, of een zadel wat niet goed meer past?
Ben je anders gaan rijden?
Sjolvir schreef:Paard van 17 dat ineens niet meer wil/kan galoperen, zou ik na laten kijken door dierenarts.
Aangezien een goed doorgereden 17 jarig paard normaal gesproken echt niet ineens is vergeten hoe hij moet galoperen en wat de hulpen daarvoor zijn.
Ga er even vanuit dat jij hem ook al langer rijdt.
Probleem met paard (lichamelijk), je harnachement(iets kapot/nieuw/wat pijnlijk is of jouw rijden (niet vervelend bedoeld) zie ik dan als mogelijke oorzaken.
MarliesV schreef:Dit klinkt inderdaad als een lichamelijk probleem. Galoppeerd ze wel op de weide? En aan de longeerlijn?
Een 17 jarige met een passend tuig en een ruiter die weet wat hij doet stopt niet 'zomaar' met galopperen.
Staken in welke vorm dan ook is wel een teken aan de wand dat er iets mis is. DA bellen en de boel eens goed laten onderzoeken. Tot die tijd zou ik het rijden ook laten voor wat het is.
Kimberly520 schreef:Sjolvir schreef:Paard van 17 dat ineens niet meer wil/kan galoperen, zou ik na laten kijken door dierenarts.
Aangezien een goed doorgereden 17 jarig paard normaal gesproken echt niet ineens is vergeten hoe hij moet galoperen en wat de hulpen daarvoor zijn.
Ga er even vanuit dat jij hem ook al langer rijdt.
Probleem met paard (lichamelijk), je harnachement(iets kapot/nieuw/wat pijnlijk is of jouw rijden (niet vervelend bedoeld) zie ik dan als mogelijke oorzaken.
Is helemaal na gekeken, alles is in orde met haar.
Ik rij ze nu al 3jaar en heb er altijd les mee gepakt dus denk ik dat het niet aan mij kan liggen.
Heeft de laatste maanden wel al veel voor gehad mss ligt het daar aan.