Heel lang getwijfeld of ik een topic aan zou maken, want het is allemaal nog verre van perfect, maar aan de andere kant zijn vooral nu alle tips welkom, dus ik waag het er maar op.
Hoe het in september 2010 begon, is hier te lezen/zien:
[RT-HAW] Boktdebuut; Libanta (v. Vigour B) aan het werk!
[RT-HAW] Schimmel Libanta (v. Vigour B) weer aan het werk!
Helaas heb ik maar 3 maanden van haar kunnen genieten tot het fout ging. Van de ene op de andere dag was ze flink kreupel. Het is nog steeds onduidelijk hoe ze de blessure heeft opgelopen, maar het gevolg was dat we maanden moesten stappen. Het was maar zeer de vraag of het nog goed zou komen. Omdat het zo'n ontzettend leuk paard is, vond ik dat ik het een kans moest geven en met resultaat, want inmiddels, ruim 1,5 jaar later, zijn we langzaam het rijden weer aan het oppakken. Geen idee waar we uitkomen, maar ik had al nooit verwacht weer te kunnen rijden, dus ik ben al meer dan tevreden.

Toen we net weer begonnen met rijden, was ze natuurlijk ontzettend stijf na al die maanden stappen. Inmiddels begint ze met de dag losser te worden, heel lekker om te merken. Zeker de stap is de laatste tijd flink vooruit gegaan. Ze heeft altijd snel de neiging om teveel spanning op te bouwen als ze het moeilijk vindt, waardoor ze zich helemaal vast zet en onregelmatig gaat stappen. Nu kan ik er al veel meer aanzitten en blijft ze toch netjes ruim haar passen afmaken.
Wat mij zelf vooral opviel op het filmpje, is dat ze erg diep loopt. Ik wist dat ze dit een beetje deed, maar toch voelt het als je erop zit veel minder erg dan dat het eruit ziet. Ze is hier overigens wel mooi los in en ze voelt heel fijn aan, maar eigenlijk is dit natuurlijk een mooie manier voor haar om onder het werk uit te komen.
Ik ga er zeker aan werken nu ik dit weet.
1.

2.

3.

4.

5.

En een filmpje.
Het stukje stap-galop ging niet helemaal soepel. We hadden de andere kant al gedaan, waardoor ze veel te veel mee ging denken en bij elke lichtste beweging die ik maakte alvast wilde vertrekken.
Sowieso pakken we pas sinds een paar weekjes af en toe een heel klein stukje galop mee, dus daar moet nog heel veel aan gebeuren. Oh, en voor wie het geluid aan heeft staan: dit is geen Hannoveraan hoor. Ging over een ander paard.
Bedankt voor het kijken! Nogmaals, ik weet dat er nog heel veel niet klopt, maar ik ben ontzettend blij dat we uberhaupt al weer aan het rijden zijn. Tips zijn heel welkom, daar gaan we graag mee aan de slag.