Na een hele stap terug nu weer richting M2 Z1 niveau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Na een hele stap terug nu weer richting M2 Z1 niveau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 12:21

Beste Bokkers,

Nadat het niet meer ging tussen mijn oude instructrise en mij ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe insctructeur.
Die had ik gevonden. Toen hij mij kwam les geven zei hij dat ik echt een hele stap terug moest doen en eerst weer de basis in orde moest krijgen.
Op dat moment starte ik M2 en had ik 8 winstpunten. Helaas was mijn paard erg gestresst en stond er vaak op mijn protocol dat paard niet voldoende op het achterbeen was en niet voldoende opgerocht.

Die stap terug was even slikken maar heb het toch gedaan.
Ik les nu een half jaar bij mijn nieuwe instructeur.
Ik ben toch erg blij met dit beeld.
Op dit moment start ik even niet.

Wat vinden jullie van dit beeld?
Aan mijn houding wordt hard gewerkt.

Mandytj89

Re: Na een hele stap terug nu weer richting M2 Z1 niveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:26

Mooi paard! En leuk samen ziet er goed uit! Alleen wat minder naar beneden kijken.

Verder niks Op te merken hoor!

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:48

Je hebt een mooi paard! probeer je handen op 1 plek te houden, en je zit een beetje voor over, waarschijnlijk komt dat omdat je naar beneden kijkt. Succes :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:56

er zit duidelijk niet veel spanning in. Je rijdt netjes. Dan ben ik toch nieuwsgierig hoe het voorheen was.
Heel gedruft! stapje terug. Echt mijn respect...!!!!. denk dat menig ruiter op hoog niveau de basis niet altijd goed voor elkaar heeft.
maar gewoonweg de ogen niet wil openenen en door blijven sukkelen.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:53

Dat ziet er ontspannen uit! En de basis is altijd belangrijk, goed dat je een stapje terug hebt gedaan! :)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 16:47

Dankjewel allemaal.
Knert: ik heb helaas geen duidelijk filmpje hoe het was.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:10

Ik mis een beetje rust in het beeld, het toont allemaal net een tikje gehaast. Wanneer je het tempo echt een kleine fractie lager hebt, denk ik dat het er heel fijn uit ziet :j Gaat dan vooral over het eerste stukje, en het is echt een heel klein beetje. Dan ziet het er ook net even dat stukje meer elastischer uit denk ik, het eerste deel zou ik net iets fijner los in het lijf willen zien.
Probeer je handen nog even stiller te houden, die gaan met het lichtrijden zo nu en dan mee.
Ziet er zeker niet verkeerd uit hoor! En erg knap dat je de stap terug hebt genomen, wanneer je zo lekker door traint gaat het straks helemaal goed komen in het Z :)
Erg leuk paard! En zelf nog even trotser zitten op je knappe knol, ziet het er hartstikke leuk uit!

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:55

Goed dat je een stap hebt teruggenomen, het ziet er best ontspannen uit!
Sommige stukjes loopt hij wat achter de loodlijn, waarschijnlijk wordt dat wel goed als je verder komt in de oprichting, dat komt vast wel goed. :)

Savi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 03:13

Wow wat een leukkerd je paard! Hij is alleen nu voor erg ruim in zijn pas waardoor hij zijn achter hand niet goed er onder zet. Schakel wat terug en vooruit in tempo zodat hij meer op de achterhand komt.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:16

Zoals voorgangers al zeggen, jullie doen alles alsof jullie de trein moeten halen...
Doe het met rust want dan zal het er ook een stuk mooier uitzien +:)+

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:46

Ik denk.... Hmmm die bak komt me zo bekend voor (nog voordat ik het flimpje had aangeklikt) Ha! de trenshoeve! En jou ben ik toen in Venhuizen tegen gekomen en toen hadden we het er nog over hoe snel we gingen met onze paarden. Rij Bariton de schimmel haha.

Nou ik moet je vertellen, Ik heb precies hetzelfde probleem als jij (had) Ik moest ook een stap terug doen en terug naar de basis. Ik start in September weer maar alleen als het weer wat beter gaat... 1 Juli meegedaan met de kring maar het ging zo slecht ik had bijna verlies gereden. (wat ik al verwachtte in mn proef) Nou dan wordt je keihard op de feiten gedrukt! We gingen te snel en werden flink teruggeroepen. Maar waarom ik dit allemaal vertel...in jouw topic! Omdat dit voor mij zo herkenbaar is en ik ben blij te zien dat het bij jullie weer lekker gaat en dat je zo trots bent. Dat geeft mij ook weer hoop! Alleen mag je er inderdaad wel wat trotser op zitten ik vind dat je een heel leuk paardje hebt. Je houding daar werk je al aan en goh wat zou het toch handig zijn als we alles zo 1,2,3 meteen konden verbeteren! En het tempo zou ietsiepietsie lager mogen. Maar je hebt 'm lekker aan het lopen! Het gaat helemaal goedkomen! :)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 23:17

Hey Noelle,

Wat leuk om jou hier te treffen.
Tuurlijk komt het met jou en Bariton ook weer goed.
Een stap terug doen is niet makkelijk maar soms wel nodig.
Bij de wedstrijd in Venhuizen had ik 9 punten in de M2 en reed ik 179 dat was best balen.
Daarna 2 x wedstrijd thuis gereden. Van de 4 proeven 2 keer afgegroet 1 proef helemaal niet gestart en 1 proef uit gereden en 150 -2 gekregen en dus een verliespunt. Toen besloten te stoppen met de wedstrijden.
Nu opeens sinds 2 weken lijk ik het knopje gevonden te hebben en gaat het super.

Heel veel succes meis.
Gaat zeker goed komen met jullie!

Xx

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:31

Dat ziet er helemaal niet slecht uit!

Ik vind dat hij voor het Z , achter veeel meer mag doen, meer gaan zitten daar, op dit moment draagt hij achter te weinig maar word er wel geslotenheid van voor verwacht aan het paard te zien, die balans daartussen moet beter.

Goed dat je de stap hebt genomen om hem thuis verder te trainen, en gewoon weer lekker knallen op concours nu!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 06:53

Hij mag inderdaad nog meer gaan dragen van achteren. Wel heel fijn dat je weer op de goede weg bent met je paard!
Ben even nieuwsgierig van wie je nu les krijgt?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:48

Ik vind dat je paard een beetje "zweverig" loopt. Dit zou ik voor dit niveau graag minder zien. Ik vind jou een erg nette ruiter en dapper dat je een grote stap terug hebt willen maken!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:59

Het is goed dat je een stap terug hebt gedaan anders loop je een keer vast als het niet voor mekaar is , jullie zijn een leuke combi maar wat mij idd gelijk opviel wat ook al eerder gezegt is is dat je tempo vrij hoog ligt zo kan hij niet helemaal zn passen afmaken hij lijkt ook zo op het filmpje wat strak in zn lijf weinig buiging zie ik ook, als je iets meer de tijd neemt voor alles moet dat vast goed komen.

Eclare_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:18

Wat een geweldig leuk paard, en combinatie! Vind het erg knap dat je zon stap terug heb gedaan, dat doen er niet veel!

Let erop dat het tempo, zoals al vaker genoemd, wel van jou blijft! Zelf mooi recht op blijven zitten, oor, schouders,heup, teen in 1 loodrechte lijn. Ben wel erg benieuwd hoe het er eerst uit zag, maar ga vooral zo door!

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:50

_BlackPearl_ schreef:
Ik mis een beetje rust in het beeld, het toont allemaal net een tikje gehaast. Wanneer je het tempo echt een kleine fractie lager hebt, denk ik dat het er heel fijn uit ziet :j Gaat dan vooral over het eerste stukje, en het is echt een heel klein beetje. Dan ziet het er ook net even dat stukje meer elastischer uit denk ik, het eerste deel zou ik net iets fijner los in het lijf willen zien.
Probeer je handen nog even stiller te houden, die gaan met het lichtrijden zo nu en dan mee.
Ziet er zeker niet verkeerd uit hoor! En erg knap dat je de stap terug hebt genomen, wanneer je zo lekker door traint gaat het straks helemaal goed komen in het Z :)
Erg leuk paard! En zelf nog even trotser zitten op je knappe knol, ziet het er hartstikke leuk uit!

Ik ben het hier volledig mee eens, het ziet er supernetjes uit! Maar af en toe lijkt het net of hij niet veel , maar toch wel íets over zijn tempo heen loopt?
Ik hoor graag wat je hier van vind.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 16:25

Het klopt dat ze iets over tempo loopt. Ze dacht erg terug in tempo. Daardoor rij ik haar nu iets over tempo zodat ze naar voren blijft denken. Nu zijn we weer bezig om haar goed te krijgen in een basis tempo en dat gaat nu steeds beter. Dankjullie wel voor jullie berichten.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:31

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: wat gebeurt er met de spanning als je gaat doorzitten?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 07:51

Ik kan haar lastig uit zitten nu ze meer gaat bewegen. Maar mijn paard krijgt geen spanning als ik ga doorzitten.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:33

Dat laatste is in ieder geval al een voordeel. Ik vroeg het omdat ik je het hele filmpje zag lichtrijden en het beeld kan natuurlijk heel anders worden als je gaat doorzitten. Dat probleem loop ik zelf namelijk vaak tegen aan. Ik heb zelf vrij veel moeite met doorzitten, dus als ik lichtrij lukt het allemaal wel, maar als ik de hele proef moet doorzitten gaat het toch allemaal ineens een stuk minder.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:48

Het beeld wat ik zie is een paard wat inderdaad over zijn tempo loopt, maar daarnaast ook niet los laat in zijn lijf..
Probeer het tempo lager te leggen zónder activiteit te verliezen.. zodat je paard dus meer door zijn lijf gaat bewegen ;)

Je geeft dus die voorwaartse hulp waarop zij harder zal willen, maar dat vang je weer op door te zeggen: nee.. niet harder, maar ruimer en losser..

Moet wel zeggen dat ik het een leuk dier vindt ;)

Bram94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:44

Wat goed dat je een stap terug hebt gedaan. Ik vind het er vriendelijk uit zien en vind dat je goed bezig bent. Probeer hem niet te snel te laten lopen.

readyornot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:23

Heel goed dat je een stapje terug doet om je paard weer goed voor elkaar te krijgen.
Vooral als je merkt dat het niet meer gaat, ik heb dat zelf
Ook vaak zat gedaan even een tijdje niet starten en dan weer proberen of er vooruit gang in zit.