Sinds ons vorige filmtopic hebben we hard gewerkt aan de volgende punten
*meer op billen zitten
*hoofd niet verkantelen/scheef zakken in hoeken en voltes
*meer nageeflijk rijden zonder forceren
*meer naar buitenteugel toerijden
*voorhand voor de achterhand plaatsen in voltes en niet daar buiten weg laten vallen
*galop verbeteren als in: meer gesloten, betere controle over buitenachterbeen, meer laten afvloeien in de sprong met voorbeen
*aanleuning verbeteren als in: niet handen naar voren afsteken in overgangen en schakelen
*meer klein schakelen om het achterbeen sterker te maken.
en zo kan ik nog wel 5 A4tjes vol typen..
Mijn opmerkingen:
Verwacht niet teveel van de film. Het zijn saaie basisbeginselen, beetje begrenzen hier en daar, voltetjes, keertje afwenden her en der. Stukje teugels opnemen en vervolgens weer uitschuiven tot waar IK wil dat ze zakt zodat ze ALTIJD vwnw blijft denken ipv onderhals aanspannen. Oftewel.. mijn doel was lekker naar ontspanning toe rijden. En in mijn idee ben ik daar in geslaagd.

1. Dit is de 4e keer (ik dacht 5e, moeder zegt 4e) dat ze stang&trens draagt. Ik probeer niet Z-waardig over te komen (zo ver zijn we nog niet). Ik vond het beeld gewoon lekker ontspannen en ben er best trots op dat ze al zoveel verbeterd is. Ik rijd absoluut niet dagelijks met S&T.
2. stap-galop zijn we net mee begonnen. Ik help haar nog teveel in het aanspringen. I know.
3. galop-stap heb ik voor het allereerst gevraagd. Ze reageerde op mijn hulpen maar snapte niet zo goed wat ik precies wou maar probeerde toch te reageren op wat ik vroeg. Arm ding.. ging zelfs halthouden. De beloning die ik geef is niet omdat het zo goed ging (ze valt uit elkaar.. duh) maar omdat ze probeert zelf uit te vogelen wat ik nou vroeg. Iets wat ze een aantal maanden geleden nog heel eng vond.
4. De SB is teveel zijwaarts en te weinig lengtebuiging. We werken er aan.
5. Als zij iets teveel opkrult omdat ze het even moeilijk of spannend vind of terug komt in tempo hoor je me afentoe een keer fluiten. Het werkt.. maar ik ben geen roodborstje.. dus doe je geluid niet té hard aan

6. Ik heb al een lijstje met mijn eigen aantekeningen naast de pc maar heb graag opbouwend commentaar/kritiek van jullie.
Ik ben vreselijk trots op mijn meisje
De film:
We komen van ver. Dit was Z. toen ik haar net had... anders lopen dan dit kon ze niet.. ze wist niet beter.. maar ik werd verliefd op die bambi ogen van haar!
(RIJDEN BEGINT VANAF 2:55)
(ik voel me penny
)
foto gemaakt door bokker Nicollol.
En wie valt nou niet op dit belachelijk lieve koppie?

foto gemaakt door bokker Nicole.

)
?
Ik zie het bij WEL Z of hoger startende ruiters zeer regelmatig heel veel beroerder gebruikt worden. En volgens mij staat er in de OP dat er niet dagelijks mee getraind wordt, dus de basis ligt nog altijd bij trenswerk.
)

Ik geef de moed niet op.. ik weet zeker dat ik er nog veel meer uit kan krijgen