De 4de keer op Stalin.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GwennyStalin

De 4de keer op Stalin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:30

Hoi allemaal

Zondag 01/07/'12 is Stalin bij mij gekomen.
De foto's zijn van een tijdje terug (10/07), maar ik wilde ze toch plaatsen. We zijn een nieuwe combinatie, dit was nog maar de vierde keer dat ik op hem reed. We moeten nog erg aan elkaar wennen.
Stalin is een 8jarige haflingerruin van 1m50. Vader is Stallone.
Bij zijn vorige eigenaar werd hij op L-niveau getraind. Ik rijd met hem gewoon heel basis, we hebben nog geen niveau. Zoals jullie op de foto's zien is er nog veel verbetering nodig.

Voor mij is het een hele tijd geleden. Ik heb vroeger 10jaar gereden op een manege, dan ben ik 2jaar gestopt met rijden.
De paardenkriebels kwamen echter terug, ik heb dan enkele maanden halve stal gedaan met een western paardje. Maar ik wilde echt terug dressuur beginnen rijden en heb dan mijn eerste eigen paardje Stalin gekocht!
Momenteel hebben we nog geen les gekregen, omdat ik eerst aan hem wil wennen.
We zijn wel al ingeschreven in de plaatselijke club en binnenkort kunnen we dus starten met lessen (zowel dressuur als jumping) om zo binnenkort misschien eens een wedstrijdje mee te doen!

Ik zou graag tips hebben hoe ik hem lekker ontspannen kan laten lopen, welke oefeningen, overgangen etc.
Stalin is ook erg kijkerig en soms heb ik moeite om hem geconcentreerd te houden... Iemand een ideetje om dit te kunnen verbeteren?

Mijn eigen commentaar: tenen naar binnen, hielen naar beneden, handen rechtop en rechtzitten! Jullie mogen mij natuurlijk aanvullen.

Zo nu de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door GwennyStalin op 16-07-12 10:37, in het totaal 3 keer bewerkt

123horse123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:32

Wat een mooi hafje heb jij zeg, ziet er leuk uit samen...
Maar trek je niet een beetje hard aan de teugels of lijkt dat maar zo? Ik snap dat je hem aan de teugel wil laten lopen maar het ziet er op de fotos een beetje hard uit... Kan ook zijn dt ik dat helemaal verkeerd heb hoor... .?

GwennyStalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:39

123horse123 schreef:
Maar trek je niet een beetje hard aan de teugels of lijkt dat maar zo? Ik snap dat je hem aan de teugel wil laten lopen maar het ziet er op de fotos een beetje hard uit... Kan ook zijn dt ik dat helemaal verkeerd heb hoor... .?

Ik probeer steeds om zo zacht mogelijk te rijden, maar houd wel contact. Het gaat mij niet om "aan de teugel rijden", ik probeer hem zo ontspannen mogelijk te laten lopen, als ie nog wat wil rondkijken in het begin laat ik hem dat ook gewoon doen. Op sommige foto's zouden mijn teugels idd misschien iets losser mogen! Dank voor de tip!

123horse123

Re: De 4de keer op Stalin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:47

Graag gedaan, het ziet er gewoon super uit en ik en ook geen expert maar het viel me een beetje op op sommige fotos, voor de rest: super! +:)+

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:49

Wat een knapperd. Hij lijkt heel erg op de haf die ik rij das een van de eerste goedgekeurde veulens van stallone toen der tijd. Heeft die van jou ook zon lief karakter en hangt graag de clown uit
Met van die blikken als het soms een debieltje is ? Die van mij wel en Zo te zien loopt die ook lekker dressuur matig leuk hoor. Veel plezier samen

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:52

heel leuk beestje, hoop dat je er nog lang van kunt genieten. alleen 1 dingentje, is jouw zadel niet iets aan de lange kant, heb het idee dat over de laatste rib heen komt

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:53

ziet er netjes uit hoor alleen soms zit je wat krampachtig naar voren!

GwennyStalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:54

haffylover schreef:
Wat een knapperd. Hij lijkt heel erg op de haf die ik rij das een van de eerste goedgekeurde veulens van stallone toen der tijd. Heeft die van jou ook zon lief karakter en hangt graag de clown uit
Met van die blikken als het soms een debieltje is ? Die van mij wel en Zo te zien loopt die ook lekker dressuur matig leuk hoor. Veel plezier samen

Haha ja ik herken Stalin helemaal in wat je zegt!! Staat ie vaak te schrapen in de poetsplaats en als je je dan omdraait kijk ie van "nee hoor ik was het helemaal niet" . Enkele dagen geleden heeft ie nog iemand uit een opvouwbaar stoeltje geduwd, om vervolgens dat stoeltje even zelf terug op te vouwen. Stond die daarna te kijken van "kijk baasje, helemaal zelf gedaan". Het is echt een grappig paard, en een vriend voor het leven!

GwennyStalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:56

MarimaCarona schreef:
heel leuk beestje, hoop dat je er nog lang van kunt genieten. alleen 1 dingentje, is jouw zadel niet iets aan de lange kant, heb het idee dat over de laatste rib heen komt

het zadel heb ik bij Stalin gekocht. Het is een speciaal zadel voor friezen, fjorden, haflinger etc. Een zadel voor breder gebouwde paarden paarden met een korte rug (merk Tietse's Choice).
Bovendien is het aangemeten door een zadelmaker, het zou dus normaal goed moeten passen...

Marie508

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:58

Wat een leukerd, ik herken mijn pony ook helemaal in die beschrijving (ook een van Stallone). Altijd leuk om nog meer nakomelingen van te zien!

_Sunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:03

Ziet er goed uit! Mooie haflinger heb je :)
De verbeter punten geef je zelf al aan.

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:06

leuke combinatie zijn jullie!! <3
mijn opmerkingen waren probeer een knik in je ellebogen te houden en je hakken meer uit te drukken veder blijf goed rechtop zitten! ;)
veel succes nog ;)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:13

GwennyStalin schreef:
haffylover schreef:

Haha ja ik herken Stalin helemaal in wat je zegt!! Staat ie vaak te schrapen in de poetsplaats en als je je dan omdraait kijk ie van "nee hoor ik was het helemaal niet" . Enkele dagen geleden heeft ie nog iemand uit een opvouwbaar stoeltje geduwd, om vervolgens dat stoeltje even zelf terug op te vouwen. Stond die daarna te kijken van "kijk baasje, helemaal zelf gedaan". Het is echt een grappig paard, en een vriend voor het leven!

Ja precies dat doet de mijne ook is echt een paard met humor hahaha

pienflevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:21

op de zesde foto loopt je pony iets wat achter loodlijn, probeer zelf iets meer te ontspannen maar verder ziet het er goed uit.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:18

ziet er al netjes hoor! Leuke combi, alleen beetje dubieuze naam :P

zelf idd meer ontspannen zitten en je handen meer dragen en los laten aan de voorkant. Je geeft hem dan niet zozeer meer teugellengte maar wel door je handen te sluiten of iets te open wat lucht

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:26

Prachtige haf! Jullie zijn echt een leuke combinatie. Ook een leuk karakter las ik al.
Ik ben nu ook al zo'n 2,5 jaar gestopt maar het blijft kriebelen. Eenmaal gesmet met het paardenvirus en je komt er nooit meer van af! Veel plezier samen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:04

123horse123 schreef:

Vind ik helemaal niet hoor. Ziet er vriendelijk uit. Je moet wel verbinding hebben, zonder streng te zijn. Maar t ziet er goed uit, zo op de foto.
Wel ben ik het met het andere commentaar eens (zadel lijkt te groot). Pas daarvoor op hoor. Zadel mag niet verder dan de laatste rib.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:07

Je kunt v.w.b. het zadel zelf voelen. Volg de laatste rib naar boven toe met je vingers en als het zadel daaroverheen ligt is het een twijfel geval. Ligt eraan hoe recht zn rug verder is. Mss heeft de zadelmaker het dan goed. Maar het kan ook niet. Niet alle zadelmakers hebben de wijsheid in pacht (heb ik ondervonden, helaas)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 01:39

Leuke pony en je zit er mooi op, hoewel je je rug iets te hol maakt.

Maar ik moet het toch even zeggen, wat een belachelijke naam Stalin... kan jij ook niks aan doen maar nu het jouw pony is wil ik je toch aanraden de naam te veranderen op wedstrijd. Dit kan mensen tegen de borst stuiten.

Voor de mensen die gebrekkig geschiedenisonderwijs hebben gehad, Stalin was een dictator van de SovjetUnie die heel veel mensen heeft gedood. Het is net zoiets als je pony Hitler noemen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 01:41

Leuke pony! Ziet er netjes uit voor de 4e keer erop.

Tipje: Lekker op je bibs blijven zitten en rechtop, vooral met aangalloperen! Maar dat komt vast wel als je je draai een beetje hebt gevonden op je nieuwe aanwinst. :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 05:35

Die naam viel mij ook al op, ik zou dat ook echt veranderen. Terwijl ik echt niet van het namen veranderen ben. Heet hij zo vanaf geboorte?

Hij loopt verder netjes! Handen rechtop houden en een knikje in je elleboog zodat je kan meeveren met de beweging. Let op dat je ontspannen blijft in je onderrug.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:57

Mooie pony! Vind het er goed uitzien!

Probeer je handen soms wat meer te dragen en niet naar je zadel toe te drukken. Dan ga je waarschijnlijk ook ietsje rechter zitten. Meer heb ik eigenlijk niet te zeggen. Vind je beenhouding heel goed!
En over de naam van je pony...tsja.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:58

Aparte naam wel :P

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:09

Waves schreef:
Maar ik moet het toch even zeggen, wat een belachelijke naam Stalin... kan jij ook niks aan doen maar nu het jouw pony is wil ik je toch aanraden de naam te veranderen op wedstrijd. Dit kan mensen tegen de borst stuiten.

Voor de mensen die gebrekkig geschiedenisonderwijs hebben gehad, Stalin was een dictator van de SovjetUnie die heel veel mensen heeft gedood. Het is net zoiets als je pony Hitler noemen.

Denk dat Stalin hier in NL iets minder invloed heeft gehad dan Hitler en dat mensen hier minder snel door gekwetst zullen raken. Toch blijf ik het geen naam voor een paard vinden, ik zou hem wel veranderen/aanpassen. Verder zit je op een aantal foto's wat naar voren, probeer rechtop te blijven zitten :)

dieselmegan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:39

Wat een leuke haflinger :j
Probeer soms wel je hakken ietsjes uit te drukken
voorderest ziet het er leuk uit :)