Izzy19 schreef:Leuk paard, groot verschil al tov de eerste foto.
Wat mij alleen opvalt is dat bij elke draffoto, je paard telkens maar 1 voet op de grond heeft, terwijl je bij draf normaal linkerdiagonaal (linksvoor + rechts achter) op de grond hebt dan zweefmoment, dan rechterdiagonaal (rechtsvoor + links achter) op de grond, weer zweefmoment enz.
Nooit maar 1 voet op de grond.
Ik heb van die paar foto's de indruk dat je paard nog redelijk veel op zijn voorhand loopt en dat het voorgaande wat ik gezegd heb, daardoor komt. Probeer nog meer te activeren en van achter uit te gaan werken. Veel overgangen, kleine schijnovergangen e.d. zodat je paard meer gaat dragen.
Springfoto is netjes!
Dat is toch juist goed dat het achterbeen als eerste aan de grond is? http://www.easpstamboek.nl/index2.php?p=Drafactie
Ik vind het er echt goed uitzien en ontzettend knap hoe ze nu loopt in vergelijking met een paar jaar terug en ze is prachtig bespierd! De eigenaar mag zijn/haar handjes dichtknijpen met zo'n amazone!! Heel veel plezier met dit superleuke paard!
Ik probeer om te voorkomen dat ik achterover ga hellen (ik heb een Fries als die naar middendraf gaat heb je bijna veiligheidsgordels nodig) voor mijn gevoel "voorover" te zitten met mijn bovenlichaam maar wel hetzelfde ritme te houden met mijn bekken. Je kunt het eens oefenen aan de longe als je erop zit (dus iemand anders die de longe vasthoud...
) en dan verruimen en vertragen zonder je teugels te gebruiken. Dus die in een knoop om de hals en met je zit gaan rijden dan kun je ook niet meer achterover hangen anders val je eraf!
Veel succes!
Laatst bijgewerkt door Fred_Kroket op 15-07-12 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt