Megan is 21 jaar en de eerste 20 jaar van haar leven heeft ze bar weinig aan dressuur gedaan. Sinds we TREC rijden lopen we steeds vaker tegen kleine dingen aan. De PTV was vaak het betere hang en trekwerk om mijn superenthousiaste kanarie een beetje met beleid door het parcours te krijgen. Vorig jaar kwam bij mij het inzicht om toch maar te gaan lessen.
Voorbeeld tijdens de PTV. Dit is dus niet de bedoeling.

De eerste periode lag de focus op het temperen van Megan's looplust en het leren dat been aanleggen niet gelijk 'gas' betekent. We zijn bezig gegaan met stelling, afbuigen, achterbeen activeren en alle andere basis dingen. Mijn zit moest verbeteren en ook mijn handen/armen zijn een probleem.
De laatste les hebben we gewerkt aan het laten zakken van Megan's hoofd. Het doel is haar te laten ontspannen en daarmee het 'sjouwen' te bevorderen. Dit lukte ook een halve volte lang in de les en dat gevoel was geweldig. De pony veranderde in een paard onder me.
Twee dagen erna heb ik haar gelongeerd om het 'zakken' te herhalen zonder mijn gewicht én met hulp van het longe-elastiek. Zo weet ze wat de bedoeling is en zou het bevestigd moeten worden... In dit langzame tempo gaat het nu goed, naar zodra ik het tempo omhoog voer wil het nog niet. Wat kan ik hieraan doen?
Anyway, de filmpjes staan op volgorde, de eerste is van de eerste rondjes, de laatste van het einde dus. Ik ben erg benieuwd of ik hiermee op de goede weg ben of dat ik iets anders zou kunnen doen. Ik ben me pas een jaartje aan het verdiepen in de dressuur en vind het moeilijk sommige dingen te zien.
Filmpje 1
Filmpje 2
Filmpje 3
Filmpje 4
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
.