Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Boompje1985 schreef:laat je ze echt op de leeftijd van 7 al zo veel rijden? mij is dat altijd afgeraden en we nemen ook geen kids van onder de 7 in de les die krijgen een half uur om kennis te maken met sturen enz....ook vanwege de groei
van de benen en bekkenbodem van de kinderen die nog flink in de groei zijn en een bepaalde belasting gewoon niet goed is voor de jonge kinder lijfjes
maar ik zal dan weer ouderwets zijn!
) zou iedere ruiter wel een sprongetje moeten kunnen maken. Al is het inderdaad alleen al om wat je zegt, in het bos een boomstam te kunnen nemen mocht dat noodzakelijk zijn. Tevens lijkt het me voor het paard ook een leuke afwisseling. Maar uiteraard zal de ene ruiter het liefst elke dag de hoogste hindernissen nemen en de ander zich helemaal richten op die perfecte galopswissel. Kinderen zijn doorgaans prima in staat om hun voorkeur duidelijk te maken. Heel goed dat ze nu de basis van beide disciplines leren, en meestal gaan ze vanzelf hun eigen weg wel daarin. El75 schreef:Voor de goede orde, voordat er hier gedacht wordt dat deze meiden de gemiste droom van een van de ouders waar moeten maken, wij hadden/hebben zelf helemaal niets met paarden (ook geen idee waar die liefde vandaan komt hoor).De meiden rijden gewoon erg graag, zijn ambitieus en wij geven ze de mogelijkheden. Als het aan hen lag zouden ze denk ik 2 x per dag les hebben
El75 schreef:Froukjeloves schreef:Hoi
Door springen leren ze de "zit" beter vind Daarbij is een beetje afwisseling ook wel leuk voor een paard natuurlijk. Ik spring ook regelmatig niet omdat ik het zo onzettend leuk vind, maar om mijn fjord ook wat anders te laten doen dan alleen dressuur. Maar nu even 1 vraagje. Waarom zoveel les in het begin al? Mijn dochter is 8 rijd 1x per week les en 2 x per week een half uurtje, met ons erbij. En dan geven wij tips etc. en die rijd goed hoor. zit altijd weer met verbazing te kijken:)
Maar ben je niet bang dat het "te veel" word voor de kinderen en dat ze dan geen zin meer hebben? Dat zou ik wel hebben. Het is tevens gewoon een vraagje hoor voor de rest niet verkeerd opvatten:)
Dat mag je gewoon vragen hoor (en ik had wel het vermoeden dat iemand dit zou vragen).
Het is ook veel - en nu gaan er hier mensen schrikken - te meer daar waar ze ook nog 2x in de week vrij rijden. Enkel op zaterdag worden de ponies niet gereden en hebben ze een rustdag. Echter, de meiden doen niets liever en zijn fanatiek. Wij willen ze laten genieten van wat ze het liefst doen en creeren de mogelijkheid daartoe. Nu is het wel zo dat het schoolwerk er niet onder mag lijden, want dan wordt er niet gereden. Dat is de regel in huis en werkt goed (gezien de goede rapporten).
Misschien zijn wij ook wel makkelijker in het fanatiek laten beoefenen van een sport daar waar ik zelf vanaf mijn 10e jaar al 8x in de week trainde (zwemmen) en dit echt mijn eigen keuze was. Ik heb het nooit te veel gevonden en wilde dit graag. Ook mijn man is een zeer fanatiek sporter geweest in zijn jongere jaren (marathon/triatlon) dus wat betreft hebben ze het fanatieke niet van een vreemde.
El75 schreef:anneliesdj schreef:Hé? Ze hebben 5x in de week priveles en ze rijden 2x vrij én ze hebben op zaterdag rustdag?
Hoe kan dat?
Nou, ze hebben op maandag, dinsdag en woensdag dressuurles (3x). Op woensdag en vrijdag springles( 2x). Gaan vrijrijden op donderdag en op zondagochtend.
Wat concoursen betreft, deze maand gaan ze de benodigde brevetten halen en dan gaan ze dus starten met wedstrijdjes.
Voor de goede orde, de ponies krijgen sowieso 1 dag rust in de week, dus mochten ze straks op een zaterdag op concours gaan dan wordt er op zondag niet vrij gereden.