Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
), daarnaast trek je je op aan het zadel, dus aan de boom, dus aan de rug. Waar vind het zadel grip? Op de schoft en rugspieren. Ook niet erg prettig. Daardoor trek je je zadel op de lange duur ook scheef. Dus ja, als je een relatief groot paard hebt en de beschikking over een krukje, gewoon pakken

ShauniBef schreef:Ik stap de ene keer links op, en de andere keer recht.. Naar mijn mening worden paarden sneller scheef als je altijd maar aan 1 kant opstapt..
siepenteun schreef:Ja de gene die het zij zij ook soms doet iedereen het en soms een tijd bijna niemand. Maar nu is het weer in
draver170 schreef:ShauniBef schreef:Ik stap de ene keer links op, en de andere keer recht.. Naar mijn mening worden paarden sneller scheef als je altijd maar aan 1 kant opstapt..
Ik kom er sowieso al moeilijk op, maar aan de andere kant opstappen lukt me dus echt niet! Ik ben zo onstabiel als het maar zijn kan, als met been omhoog gaat ben ik mijn evenwicht kwijt en lig ik op m'n smoelwerk![]()
KRUKJE moet echt voor mijn paard zijn rug, maar hij loopt steeds aan
Een D-pony of kleine E-pony zal nog net gaan, maar bij een (groter) paard, redt ik het dus echt niet om aan de andere kant op te stappen. Waarschijnlijk ook een kwestie van gewenning. Misschien moet ik het maar vaker oefenen. Dan zal het vast net zo gaan als aan de linkerkant.
. Beter voor de rug van het paard en je zadel. En daarbij heb ik verminderde kracht in mijn linkerbeen door een (oude) rugblessure, dus dat been helemaal strekken gaat ook niet zo makkelijk. Bij de laatste manege waar ik heb gereden stapte ik ook altijd op met krukje (Die hadden zo'n handig trapje/krukje van de Ikea volgens mij )
Jonge paard leert het ook al heel netjes om bij het opstapje stil te staan.