Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[pien_2010] schreef:Grietje14 je vraagt argumenten tegen de rollkur. Als je de berichten terugleest van Murphy102 dan vind je veel argumenten tegen de rollkur. Zij weet veel van de klassieke dressuur en zal waar ze de kans krijgt een betoog houden tegen de rollkur en pleiten voor de klassieke dressuur. Als je haar opzoekt op BOKT en binnen haar profiel klikt op zoek gebruikers berichten dan zie je dat zij in verschillende topics argumenten heeft verzameld die pleiten tegen de rollkur. Ik kan me ook voorstellen als je hier op bokt Rollkur in de zoekfunctie gooit dat je ook in topics belandt waar over deze methodiek geschreven wordt. Wel vraag ik me af of dit onderwerp dat toch een bepaalde mate van kennis van de dressuur vraagt geschikt is om een spreekbeurt te houden voor mensen die wellicht (?) niets met de paardensport hebben.
In ieder geval succes met deze complexe materie.
grietje14 schreef:Maakt niet uit, dat is in ieder geval wat ik leren wil, wat voor mij goed voelt.
Als ik nou dat stukje uitleg in men betoog stop, en verder een stukje uitleg over de voorwaarts neerwaartse tendens via klassieke manier bereiken. Zou hij dan wel juist zijn?

Jade schreef:als je niet eens weet wat je vertelt in je stukje moet je je misschien nog iets meer inlezen, dat maakt het ook makkelijker om vragen te beantwoorden na je betoog
een botbreuk is precies wat het woord aangeeft, een bot wat breekt. als je je betoog moet houden voor mensen die weinig van paarden weten is enig visueel materiaal denk ik ook geen overbodige luxe
grietje14 schreef:Ja idd!
Haha ja, ik ben eigenlijk de enige paardengek in mijn klas