Kuggur schreef:Hoog tijd je fiets recht te richten...
Zat ik ook aan te denken, maar weet je wel hoe ontzettend tegendraads sommige fietsen kunnen zijn? Paardlief staat al stil als ik lichtjes mijn bekken kantel, fiets daarentegen stopt nog niet op een enthousiast 'Whoa!!!!' (tot hilariteit van medepaardrijkennisjes die me, al 'Whoa' roepend langs zagen sjezen
).
Maar 'serieus', het kan wezen dat een scheve fietszit ook een scheve paardrijzit geeft, bij mijn fietszadel is duidelijk te zien dat de ene kant net iets dieper ligt dan de andere en het verbaast me dus ook niets dat ik bij paard de ene kant ook iets harder moet werken dan de andere kant.
Maar dat je als je niet zonder handen kunt fietsen ook per definitie scheef paardrijdt, nee, dat hoeft niet per se. Het kan gewoon aan de scheefheid van je fiets liggen. Wat dat betreft is het misschien wel aardig om eens een eenwieler te proberen. Als je ergens evenwichtig van wordt is dat het wel.
Enne pas wel op he, met dat metzonder handjes, want je weet 't : 'Kijk mamma zonder handjes!' 'Kijk mamma, zonder tandjes!'