Brum dressuurfjord aan het werk in de zon!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__nina

Brum dressuurfjord aan het werk in de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 17:08

Vandaag was mijn vriendin mee naar stal om weer wat rijfotos te maken.
Dus hebben we maar even de dressuurset uit de kast getrokken.

Brum is inmiddels 7 jaar, en ik rij hem nu ongeveer 4 jaar.
We zijn vanuit het niets begonnen en inmiddels rijden we op B/L1 niveau.
Ik heb ongeveer een keer in de 2 weken les.
We werken dan vooral aan het voorwaarts rijden, en de laatste keren waren we heel erg bezig met mijn houding.
Ik heb de neiging om een been om te trekken, en hierdoor ga ik scheef zitten.
Daardoor kan Brum ook niet netjes recht lopen.
Inmiddels gaat dit alweer beter.

Verder blijft het contact houden met het bit nog steeds lastig.
Vooral in de galop is dit nog niet zoals het hoort.
Brum vind het in de galop nog lastig om netjes te zakken.

Tips mogen altijd gegeven worden, graag zelfs!
Maar hou het wel aardig!!

1. Een stukje draven tijdens het losrijden. Hij loopt nog met zijn neus ergens in de lucht.
Afbeelding

2. Een stukje opzij zetten voor mijn binnenbeen. Zijn hoofdje gaat dan bijna meteen omlaag.
Afbeelding

3. Een stukje galop, teugels zijn hier wel netjes op maat
Afbeelding

4. En weer draven, ik moet meer voor me uit kijken!
Afbeelding

5. Weer galop, volgens mij was ik hier richting de buitenstelling aan het gaan om hem recht te krijgen.
Afbeelding

6. Draven, hij loopt hier wel lekker
Afbeelding

7. Hier zakt hij weer een stukje in met zijn hoofd
Afbeelding

8. Hier vind ik hem zelf wel netjes lopen
Afbeelding

9. Van hand veranderen
Afbeelding

10. En dan draven op de andere kant
Afbeelding

11. Een stukje buiten rijden, hier was Brum het niet zo mee eens, want hij wou liever naar zijn veilige stal.
Afbeelding

12. En ook hier een stukje galop
Afbeelding

13. en nog een leuke afsluiter van ons samen <3
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, en een reactie is altijd fijn!!

Jorinda

Re: Brum dressuurfjord aan het werk in de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:31

Ziet er goed uit hoor! :D Vind je beugels alleen wat kort, je komt een beetje in stoelzit achterin je zadel te zitten. Verder ziet het er netjes uit! Vind het echt tof hoe ver jullie samen zijn gekomen :D

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 17:35

Jorinda__ schreef:
Ziet er goed uit hoor! :D Vind je beugels alleen wat kort, je komt een beetje in stoelzit achterin je zadel te zitten. Verder ziet het er netjes uit! Vind het echt tof hoe ver jullie samen zijn gekomen :D

Dankje, ik had vandaag ook een andere broek aan, en ik kwam erachter dat deze een beetje te klein is geworden :')
Dit kan ook verklaren dat ik meer achterin mijn zadel zit.
Maar ik ga de volgende keer mijn beugels een gaatje langer doen :j

sharongentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:01

leuk hoor! zadel vind ik wel vrij ver naar voren liggen, die moet achter de schouder liggen zodat je paard beter kan bewegen. houding ziet er zeker niet slecht uit! blijf wel naar voren kijken, maar dat zeg je zelf ook al. goed dat je eerst bezig bent met het voorwaarts rijden, de meeste ruiters zitten eerst van voren te prutsen en willen dat hij perse rond wilt lopen,dat geeft geen fijn beeld. dit ziet er ontspannen uit! succes samen:)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:50

Volgensmij ligt je zadel wat te ver naar voren, maar dat kan ook een vertekend beeld geven door de foto's.
Jullie zijn een leuk stel.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:52

Wat heb jij een ontzettend leuk paard zeg :D !

Wat me erg opvalt, is dat het zadel voor mijn gevoel helemaal niet lekker ligt.. Ga eens opzoek naar een nieuw, of goed 2dehands zadel, wat goed past! Denk dat je paard dan al een stuk beter gaat lopen.. :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:59

Anina en Brummes <3
Ten eerste wil ik zeggen dat jullie ontzettend vooruit zijn gegaan!
Zoals eerder gezegd, je zadel ligt wat ver naar voren en je beugels zouden wat mij betreft wel een stuk langer mogen. Probeer ook je hakken netjes uit te drukken en blijf voor je kijken (hoewel ik snap dat het verleidelijk is om naar beneden te kijken :P).
Gewoon lekker zo door gaan :)

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:59

Leuk paardje, en o wat een leuke naam! :D

Let er wel goed op dat je je hakken netjes uitdrukt en je tenen naar binnen houd.

Je rijd hem wel erg vriendelijk. Probeer gewoon lekker door te trainen, dan komen jullie er wel!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:03

Jullie zijn leuke combi!
Brum! hi, wat een leuke naam voor een fjord.

Vind het er heel vriendelijk en netjes uitzien, die neus in de lucht zoals jij het noemt vind ik niet storend,
als je netjes door blijft rijden komt dat ook wel goed.
Wel opletten dat als Brum zakt hij niet wat meer op de hand gaat hangen, weet niet of hij dat doet,
maar lijkt op sommige plaatjes wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:10

Hee daar is knappe Brummess! Ziet er netjes en vriendelijk uit, komt wel goed met jullie.. lekker zo doorgaan. :))

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 11:21

Iedereen bedankt voor de reacties!

Het zadel ligt idd te ver naar voren, dat was me zelf ook al opgevallen.
Dit zadel heb ik bij Brum gekocht, maar ik ga er binnenkort maar even iemand naar laten kijken want Brum is natuurlijk ook veranderd in 4 jaar.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:01

Hij mag nog actiever van achteren, hij loopt nu nog teveel op de voorhand.
Voor de rest ziet het er vriendelijk uit

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:53

Wauw wat een leuke fjord! (en leuke naam :p)
Als tips heb ik dat je je zadel iets verder naar achter mag leggen, en het lijkt ook alsof brum een beetje hangt in je hand? Misschien lijkt het wel alleen maar zo hoor. Probeer hem ook wat actiever te krijgen van achteren.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 14:18

mg911 schreef:
Wauw wat een leuke fjord! (en leuke naam :p)
Als tips heb ik dat je je zadel iets verder naar achter mag leggen, en het lijkt ook alsof brum een beetje hangt in je hand? Misschien lijkt het wel alleen maar zo hoor. Probeer hem ook wat actiever te krijgen van achteren.

Dit valt over het algemeen wel mee, er zijn soms stukjes waar hij wat meer gaat hangen.
Het actiever krijgen van achteren zijn we al hard mee bezig, zeker in de lessen!

Bedankt weer voor de reacties!

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:46

leuke fjord met een leuke naam!
ik vind ook dat hij aan je lijkt te trekken.. maarja kan ook aan de foto's liggen

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:12

Ik vind het er netjes uitzien anina ! ook brum ziet er goed uit :D
en die lange manen staan hem zoveel mooier <3
Ik vind je zadel te veel over zijn schouders liggen, maar je laat de zadelmaker al komen lees ik :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:17

Hele leuke vriendelijke combinatie! Ga zo door en je komt er wel!

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:25

Ik vind het er erg netjes uitzien! Inderdaad heel goed dat je vooral eerst met de activiteit bezig bent. Ik vind hem erg ruim lopen (zeker voor een Fjord). Ik denk dat het ook een beetje door zijn bouw komt dat het zadel wat naar voren ligt. Ook vind ik je beugels gewoon netjes op maat, je knieen liggen al lager dan het steunvlak. Een dressuurzadel zal al meteen een heel ander beeld geven.

Foto 8 vind ik zeker erg netjes. Alleen jammer dat de foto schuin genomen is, waardoor het lijkt alsof hij bergafwaarts loopt, terwijl dit niet zo is!

Een heel ontspannen totaalbeeld :)

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 18:38

flavlip schreef:
Ik vind het er erg netjes uitzien! Inderdaad heel goed dat je vooral eerst met de activiteit bezig bent. Ik vind hem erg ruim lopen (zeker voor een Fjord). Ik denk dat het ook een beetje door zijn bouw komt dat het zadel wat naar voren ligt. Ook vind ik je beugels gewoon netjes op maat, je knieen liggen al lager dan het steunvlak. Een dressuurzadel zal al meteen een heel ander beeld geven.

Foto 8 vind ik zeker erg netjes. Alleen jammer dat de foto schuin genomen is, waardoor het lijkt alsof hij bergafwaarts loopt, terwijl dit niet zo is!

Een heel ontspannen totaalbeeld :)

Dankjewel voor je reactie.
Ik denk dat een dressuur zadel voor het dressuur idd wel beter is, alleen zijn Brum en ik ook van het springen en buitenrijden.
Dus als er een nieuw zadel komt blijft het denk ik veelzijdigheid.

Verder iedereen weer heel erg bedankt voor de reacties, het is wel leuk om te lezen dat jullie Brum allemaal zo leuk vinden :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:57

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:45

Je bent niet de enige die de teugels niet opmaat kan houden in de galop ;) Ik heb er ook moeite mee

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:52

OK ik ben dus een van die posters die verwijderd is want voldoet niet aan zoals het zou horen. Ik schreef dat ik jullie een fijne vriendelijke combinatie vind om naar te kijken. Wat ik vriendelijk vind is dat je dus NIET zoals velen hier op BOKT paardje in een bepaalde houding dwingt maar dat je hem vriendelijk rijdt met aanleuning zonder te dwingen met veel druk om hoofdje omlaag te doen. Je zit er prettig op en natuurlijk kan de zit nog beter (iets dieper nog in het zadel zitten als het ware en schouden-heup-knie-hiel in een lijn en hakken naar beneden zodat je been mooi aan je fjord ligt en over je fjord heen kijken in plaats van naar benenden.
Wat ik ook graag zie is dat je na het "werken" met je fjord naar buiten gaat. Ik denk dat juist dat soort paardjes daar blij mee zijn en dat ze dat ook nodig hebben die afwisseling in werk. Zouden meer mensen moeten doen. TEvens zie ik je plezier en dat is ook belangrijk dat je plezier hebt in het rijden zodat je fijn ontspannen kunt genieten van jezelf met je paardje. Dat voelt hij zeker en zal hem goed doen dat hij dat voor je betekent.
Ga maar door met KM maken want ik zie perspectief voor jullie in de toekomst.

Blackxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:30

1 tip want voorderest ziet et er allemaal super uit!
Op foto 2 zijn je armen gestrekt probeer ze langs je lichaam te houden, waarschijnlijk hing die op dat moment in je handen.
Maar wat eeen leuk beessie heb jij zeg!!:)

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 07:56

pien_2010 schreef:
OK ik ben dus een van die posters die verwijderd is want voldoet niet aan zoals het zou horen. Ik schreef dat ik jullie een fijne vriendelijke combinatie vind om naar te kijken. Wat ik vriendelijk vind is dat je dus NIET zoals velen hier op BOKT paardje in een bepaalde houding dwingt maar dat je hem vriendelijk rijdt met aanleuning zonder te dwingen met veel druk om hoofdje omlaag te doen. Je zit er prettig op en natuurlijk kan de zit nog beter (iets dieper nog in het zadel zitten als het ware en schouden-heup-knie-hiel in een lijn en hakken naar beneden zodat je been mooi aan je fjord ligt en over je fjord heen kijken in plaats van naar benenden.
Wat ik ook graag zie is dat je na het "werken" met je fjord naar buiten gaat. Ik denk dat juist dat soort paardjes daar blij mee zijn en dat ze dat ook nodig hebben die afwisseling in werk. Zouden meer mensen moeten doen. TEvens zie ik je plezier en dat is ook belangrijk dat je plezier hebt in het rijden zodat je fijn ontspannen kunt genieten van jezelf met je paardje. Dat voelt hij zeker en zal hem goed doen dat hij dat voor je betekent.
Ga maar door met KM maken want ik zie perspectief voor jullie in de toekomst.

Dankjewel, ja ik vind buitenrijden zelf het lekkerst om te doen dus dat doen we ook minstends 2x in de week :D
Verder iedereen weer bedankt voor de positieve reacties :D

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:12

Leuke fjord! Probeer zelf wat meer ontspannen te gaan zitten, je zit nu een beetje geforceerd rechtop, waardoor je je rug hol trekt en teveel op je doos zit in plaats van op je billen. Als jij meer op je achterkant gaat zitten kan je pony ook makkelijker ontspannen!