Dressuur met Bailey - vooruitgangen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TannoLiszet

Dressuur met Bailey - vooruitgangen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:54

Hallo,
Na lang twijfelen, heb ik toch maar een topic aangemaakt.
Ik en mijn bijrijdpaard zijn bezig met dressuur op B niveau. Hierbij wat info over ons:

Naam: Bailey
Ras: Haflinger
Leeftijd: Dat weet ik niet...
Dressuur: B
Springen: L/M met de eigenaresse
Geslacht: Leeft nog := Ruin.

Binnenkort (volgende week woensdag) hebben we onze eerste, echte dressuurles. Maar voordat het zo ver is, gaan we nog wel even oefenen. Daarom wil ik graag jullie (opbouwende) commentaar.
Maar, wees wel lief voor ons (:

(Excuus voor de sommige slechte kwaliteit fotos)

Eigen verbeterpunten:
*Soms druk ik mijn hakken niet uit. (Wat alleen bij Bailey is... bij andere pony's/paarden niet..!)
*Handen soms omhoog.
*Soms tenen naar binnen.

Eerste keer rijden:

1.
Afbeelding Vind ik een fijn beeld, mag hakken wel uitdrukken.

2.
Afbeelding Tenen naar binnen.

3.
Afbeelding Tenen naar binnen, hakken nog stukje omlaag, handen rechtop.

En dan van de volgende keren!

4.
Afbeelding Fijn beeld! Hakken nog stukje uitdrukken.

5.
Afbeelding Ook fijne foto, loopt wat dieper dan normaal. Tenen naar binnen, handen verder uit elkaar den k ik.

6.
Afbeelding Onduidelijke foto, maar ik plaats hem toch (:

7.
Afbeelding Vergeef me,..... verkeerde been.. :Y) :Y) :Y) :Y)

Het zou leuk zijn als je een reactie achter liet (:

(_) (_) -jes Bailey, en groetjes Anouk.

Brievenbus

Re: Dressuur met Bailey - vooruitgangen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:38

Eigenlijk geen op of aanmerkingen. Ziet er leuk uit, beide plezier! :)

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:39

In je verhaaltje staat B dressuur en springen L2/M1? Volgens mij klopt dit niet helemaal.. Ook niet als je L2/M1 dressuur en B springen bedoelt..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:42

Leuk paard!
Lijkt wel of je beugels wat kort zijn

TannoLiszet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 17:42

krln schreef:
In je verhaaltje staat B dressuur en springen L2/M1? Volgens mij klopt dit niet helemaal.. Ook niet als je L2/M1 dressuur en B springen bedoelt..

Ik snap je niet helemaal?
Ik weet niet zeker of het L2 springen is, of M1 Springen is. Daarom staat het zo (:

TannoLiszet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 17:43

Ess_Ramona schreef:
Leuk paard!
Lijkt wel of je beugels wat kort zijn

Ja Ess_Ramona, dat klopt. Ik doe ze wat korter, omdat ik ze tijdens galop meestal verlies (waardoor ik een keer ben gevallen)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:44

Ze bedoelt dat ze niet weet of het klopt dat je met haar L2 / M1 springen bent en B dressuur ;).

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:44

TannoLiszet schreef:
krln schreef:

Ik snap je niet helemaal?
Ik weet niet zeker of het L2 springen is, of M1 Springen is. Daarom staat het zo (:

L2 springen en M1 springen bestaat niet, je spring of L of M ;) Vandaar de onduidelijkheid.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:46

springen heb je alleen de rubrieken,B-L-M en z springen, en natuurlijk nog hoger.
maar wat is de hoogte die je springt dat maakt het misschienw at duidelijker.
Veel plezier met je mooie haflinger!

TannoLiszet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 17:47

krln schreef:
Haha ja Xjosee zo bedoel ik het. En als je je eerste dressuur les nog moet rijden met hem spring je vast geen L of M :(:)
Wel leuke foto's hoor!

Ik spring ook niet met hem, alleen dressuurles (:

TannoLiszet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 17:47

Jodyy93 schreef:
springen heb je alleen de rubrieken,B-L-M en z springen, en natuurlijk nog hoger.
maar wat is de hoogte die je springt dat maakt het misschienw at duidelijker.
Veel plezier met je mooie haflinger!

Eigenaarres springt 1.10 - 1.35 ong.

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:48

Oh oke, nou zo staat het er wel haha.
Veel plezier met hem, je zit er super netjes op :)

blackbeatle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:09

L2/M1 springen? Dat bestaat niet, dus erg onwaarschijnlijk.

B-dressuur?? Vraag me af of je dan officieel rijd, want je paard loopt nergens nageeflijk.
De stilstaande foto's, leuk, maar snap niet waarom dat een fijn beeld zal geven.

Lekker les nemen en dan later nog een keer plaatsen!

TannoLiszet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 18:16

blackbeatle schreef:
L2/M1 springen? Dat bestaat niet, dus erg onwaarschijnlijk.

B-dressuur?? Vraag me af of je dan officieel rijd, want je paard loopt nergens nageeflijk.
De stilstaande foto's, leuk, maar snap niet waarom dat een fijn beeld zal geven.

Lekker les nemen en dan later nog een keer plaatsen!

Nageeflijk rijden is voor mij niet zo belangrijk. Ik doe het voor mijn plezier. In de les rijd ik B dressuur. En de eigenaarres doet de wedstrijden, ik niet. Ik rijd niet lang, en ik vind het van mijzelf al knap dat ik het zo snel onder de knie kreeg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:37

Je drukt je hakken ver genoeg uit hoor. Zolang ze parallel met de grond staan is het goed, iets verder mag maar is niet noodzakelijk. Je mag echter wel je knieën iets meer aansluiten en jezelf wat langer maken. Dan komt je been ook beter te liggen (je neigt een beetje naar een stoelzit).

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:19

Een discussie over het niveau van het springen is niet de bedoeling op HAW, ik heb wat reactie's verwijderd en de openingspost aangepast voor de TS.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:33

je zit netjes rechtop... handen netjes, zo te zien niet te streng in zijn mond.... je tenen niet te ver naar buiten draaien.En wat me vooral opvalt!: je hebt er alle lol in en dat is het belangrijkste!

Veel (rij-) plezier nog samen!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:41

Ben je al ooit gestart? Anders zit je nog niet op een niveau.

Misschien is het leuk om een keer een bixie wedstrijdje te rijden? :) Dat heb ik toen ik wat jonger was ook gedaan, is heel erg leuk en ze letten niet op nagevelijkheid.

Leuke pony trouwens, probeer hem iets meer voorwaarts te rijden en dan je teugels wat korter te houden, ellebogen mooi naast je lichaam houden en veel overgangetjes en figuren rijden. Dan word ie ook wat losser in zijn lijf en kun je hem fijner rijden.

TannoLiszet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 16:03

x_Heidi schreef:

Misschien is het leuk om een keer een bixie wedstrijdje te rijden? :) Dat heb ik toen ik wat jonger was ook gedaan, is heel erg leuk en ze letten niet op nagevelijkheid.

Leuke pony trouwens, probeer hem iets meer voorwaarts te rijden en dan je teugels wat korter te houden, ellebogen mooi naast je lichaam houden en veel overgangetjes en figuren rijden. Dan word ie ook wat losser in zijn lijf en kun je hem fijner rijden.

Hoe kan je zien dat hij meet voorwaarts moet lopen? Hij loopt namelijk altijd netjes door, dus ik snap het niet helemaal?.. hihi.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:07

Leuke naam, Bailey :D

Tja verder niet zo heel veel aanmerkingen, het ziet ernaar uit dat jullie er plezier in hebben en ik geloof dat dat op dit moment het belangrijkste is voor jullie! Gewoon veel oefenen dan gaat het steeds beter, lesjes nemen en misschien inderdaad eens een bixie. Veel plezier nog samen!

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:20

Niet te geforceerd rechtop gaan zitten. Het lijkt dan of je iets te ver naar voren komt in het zadel.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:33

Eikenbos schreef:
Niet te geforceerd rechtop gaan zitten. Het lijkt dan of je iets te ver naar voren komt in het zadel.

Viel mij ook op, dan trek je ook een holle rug. Gewoon ontspannen rechtop gaan zitten werk het beste ;)

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:07

Leuk paardje :)
Maar eerlijk gezegd kun je aan deze foto's niet heel veel zien, en ook niet echt tips geven...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:06

TannoLiszet schreef:
x_Heidi schreef:

Hoe kan je zien dat hij meet voorwaarts moet lopen? Hij loopt namelijk altijd netjes door, dus ik snap het niet helemaal?.. hihi.

Dat zie je aan hoe ver hij zijn benen onder zijn lichaam zet. Ze bedoelt namelijk niet dat hij sneller/harder moet lopen maar actiever, hij moet zijn benen verder onder zijn lichaam gaan plaatsen, waardoor zijn buik hol wordt en zijn rug bol, hierbij is het de bedoeling dat hij zijn buikspieren aanspant en rugspieren ontspant, waardoor jij makkelijk kan zitten (en hij ook nagevelijk wordt)

TannoLiszet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 15:16

Lauwttje schreef:
Eikenbos schreef:

Viel mij ook op, dan trek je ook een holle rug. Gewoon ontspannen rechtop gaan zitten werk het beste ;)

Hey hey Laura,
Hier had ik je een tijdje geleden ook al over verteld. Hier nog een keertje:
Hier heb ik een winterjas aan, boven is hij dik, en in de taille is hij strak. Ik trek hier geen holle rug. Maar bedankt voor de tip (:

En over het te ver naar vore/boven gaan(uit het zadel) Ik heb erg lange benen, en mijn beugels zijn wat korter, daardoor ga ik ver uit het zadel.

Maar bedankt voor de tips ;)