. Dus wilde ik hem laten draven en de energie er wat uitlaten. Amai hij stoof weg in galop maar was uiteindelijk terug te halen. opnieuw een drafje en jahoor na enkele drafpassen zaten we weer in galop. Dus dat werd niets en vervolgden ons ritje in stap. N
g enkele keren proberen te draven en neen galop dat was wat hij wilde en als dat echt niet kon omdat ik hem inhield dan deed hij maar zijn supersnelle drafpas
. Achja het ritje ging super voor een paard dat op onbekend terrein was. Op het einde, moesten nog een kilometer gaan, wilde ik hem toch nog even zijn zin geven. Het was een stuk dijk, lekker lang en mooi recht. Daar gingen we ik en mir voorop in galop, springend over de plassen. Toen mijn rijbud naast mij wilde komen ging hij nog harder. Ik wilde hem wat terughalen maar dat lukte niet. Ik trok en trok en op den duur zaagde ik maar maar helaas hij was met mij de loop op
. Met zo'n snelheid
!!! We naaderden een kruispunt (2 dijken in verbinding) en gelukkig dat er niemand was want meneer was op top snelheid en hoe erg ik ook me verzette hij kwam niet terug. Uiteindelijk minderde hij zelf vaart (omdat we de afslag voor de korste weg naar huis voorbij waren) en kon ik hem stil krijgen. Heb me nog nooit zo ziek gevoeld als toen! Ik rij met een dubbel gebroken bitje, wat raden jullie aan? Een ander bit of toch maar eerst logeren. Het probleem is dat hoe warmer hij wordt hoe leuker hij het lopen vindt.
Sorry voor het verhaal maar ben tegelijk ook trots op hem dat hij zo braaf was op onbekend terrein. Natuurlijk wil ik dit echt niet meer meemaken
veels te hard!!!!
, tussenpozen gelost getrokken, zagen, ... niets hielp. Vind het ook sneu voor hem maar op dat moment kon het niet anders.
, Mir deed helemaal niets fout, heb dat ook nergens vermeld. Hij heeft het net super gedaan op onbekend terrein, ben trots op mijn kereltje. Met mijn merrie heb ik totaal geen probleem, die rij ik bijna elk weekend en ken ik door en door, maar dat doet er niet toe. Het feit is dat ik inderdaad geen kracht had en dat hij niet reageerde op mijn ho. Ik wil meer met hem rijden zodat hij zijn energie wat kwijt kan.
.
. 
Het lijkt me namelijk wel handig informatie
) maar op dit stukje wil ik alvast even ingaan, dit is hetzelfde principe als Parelli gebruikt, alleen dan iets anders. Ik wil even naar dat laatste toe, je zegt dat je door kan gaan tot de laatste fase van 250g, deze langer vasthouden en uiteindelijk toch loslaten. Weet je wat mijn pony dan doet (eentje dan, de andere zie ik al eerder proberen)? Absoluut helemaal niks, want baasje geeft het uiteindelijk toch op, dus waarom moeite doen ... Dit zal niet voor elk paard zo zijn, maar ze zijn er zeker wel. Belangrijk is om de laatste fase een fase te maken waarop ze MOETEN reageren, om zo tot de ontdekking te komen dat de druk dan wegvalt en daar hun voldoening uithalen. De volgende keer zullen ze dat eerder gaan zoeken, aangezien ze weten dat ze uiteindelijk toch moeten. Hoe je ervoor zorgt dat je paard moet verschilt weer bij elk paard, maar uiteindelijk naar fase 25 gaan om dan toch weer te lossen als het paard niet reageert gaat je nergens brengen denk ik persoonlijk, toch niet bij die paarden waar je al naar fase 25 moet gaan