Switch * Dressuur * met Jet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Switch * Dressuur * met Jet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 21:23

Hallo Allemaal,

Zojuist heerlijk getraind met Jetje in de bak, dressuur! :j Ja ja, heb mijn laarzen binnen en ze passen me perfect! Ook het hoofdstel voor Jetje is binnen dus onze dressuurset is inmiddels compleet. Ik zou wel nog graag een ander dekje willen maar verder vind ik het niet mistaan.

Hier drie fotootjes van het rijden, zoals jullie zien rijd ik haar nog laag, wil haar nog niet te veel vragen maar ben wel tevreden over het resultaat. Ik werk echt vanuit de ontspanning en vind dit erg belangrijk. Ik merkte wel dat zodra ik mijn concentratie kwijt ben zij dat ook gelijk is. :z

Wees alstublieft niet te streng haha! :') :o we hebben net een week geleden de switch gemaakt vanuit de western

Afbeelding
Natuurlijk harstikke trots op m'n meisje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben van plan iedere week les te gaan nemen hier in de buurt in een groep, dit in een binnenbak. Zo kan ze wennen aan de paarden om haar heen, andere omgevingen en de binnenbak. En 1 keer in de maand wil ik graag prive instructie thuis.

Dus.. opbouwende kritiek mag, maar houd het netjes! :j :Y)

Groetjes Michelle

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:29

mooie merrie heb je toch! Ik vind het er heel erg netjes uitzien, je bent ook erg vriendelijk voor haar in je hand, ben blij om dat te zien. Is de switch definitief of voor de afwisseling? :) want je doet ook endurance toch juist net. Maar ga zo door! Ze is ook zo mooi op gewicht met lekkere appeltjes op haar vel <3

MD_Triumph

Re: Switch * Dressuur * met Jet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:37

Wat een leuke verschijning! ik vind het er goed uitzien hoor, ze lijkt zich goed te ontspannen :)
het enige wat mij beetje opvalt is dat op sommige foto's je teugels een tikkeltje te lang zijn, maar vind dit niet storend!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:57

Als ik niet wist dat je een switch had gemaakt, zou ik het iig niet aan de foto's hebben afgezien.

Ziet er heel goed uit Michelle, heerlijk ontspannen! Tenen mogen nog iets meer naar binnen gedraaid, maar verder: keep up the good work! Ben heel benieuwd naar trainingsfoto's van jullie over een tijdje. Vind jullie zo'n mooie combi!

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:31

Ziet er fijn en ontspannen uit! En vooral als je pas net bezig bent hiermee! Ik zou alleen wat meer activiteit zien, maar dat komt vast wel goed naarmate je langer bezig bent.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:29

Wauw! Ziet er netjes uit hoor Michelle! :D
Wat is Jetje toch een knap paard. Je rijd haar ook echt keurig, lekker ontspannen en met mooie zachte hand.
Blijf het alsjeblieft zo doen, sommige dressuur instructeurs zien liever wat anders.. :x

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:33

_/-\o_ Fijn dat er mensen zijn die niet alleen aan oprichten denken ;) Ga zo door +:)+

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:54

Wat leuk zo'n siwtch!
Ik vind jullie een erg leuke combinatie, mooi dier heb je onder je kont :D
Je rijdt haar heel vriendelijk en netjes, ze loopt mooi ontspannen en helemaal niet overdreven laag.
Voor het mooie heb je, je teugels iets te lang maar hier kan je langzaamerhand naar toe werken.
Ga zo door! :)

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:46

Ziet er goed uit, en de oprichting komt vanzelf. Naarmate je verder komt met de dresuurtraining.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 16:53

Ohhh... :o :o Sorry maar ik zit in de zevende hemel zowat. Dankjulliewel voor de ongelooflijk leuke positieve reactie's! Is altijd weer spannend, vooral wanneer je eigenlijk een switch maakt naar een ander dicipline wat toch wel heel anders is als het western rijden.

Set_elkol, bedankt! Het is de bedoeling om deze 'switch' eerst even aan te zien, voorals hoe het er nu voorstaat lijkt het allemaal erg goed te gaan en hebben we er beide plezier in. De dame heeft ook aanleg wat fijn is. Ik rijd inderdaad sinds kort Endurance, dit zijn zo'n 5 a 7 wedstrijden per jaar, hiernaast wil ik dan misschien dressuur gaan rijden. Ben van plan tot oktober endurance te starten en wie weet dan wel mijn dressuur startkaart aan te vragen.. :j Fijn dat je me complimenteert over haar gewicht, hier heb ik vorige jaren veel mee lopen tobben. Nu heb ik even een bevestiging dat het toch echt de goede kant uit gaat!

Mich, bedankt voor je reactie! Mijn teugels heb ik inderdaad nog wat te lang, maar ik merkte dat zodra ik ze korter nam ze nu nog in protest ging. Hieruit bleek dat ze het nog erg moeilijk vind, ik heb besloten dan toch eerst wat langer te rijden zodat ze losser word in haar lichaam en haar later op te gaan pakken. Bedankt!

Ersilia, Word geheel de zevende hemel ingepraat! :') Dankjewel! Dit doet mij zeker goed, en motiveert mij verder te gaan. Ik zal de volgende keer op mijn tenen letten :j bedankt voor de tip! fijn!

Liek, dankjewel, ze is inderdaad nog wat non-actief, zal haar in de loop van de tijd inderdaad zelf ook actiever willen zien. Maar nu vooral de ontspanning zoeken :P

Evelyn, wat leuk dat je reageert! *\o/* Dankjewel! Fijn om te horen dat het er keurig uit ziet en lekker ontspannen, dat vind ik zelf heel belangrijk. Ik zal het zeker zo blijven doen, komt helemaal goed en ga op mijn gevoel af! :j

Dingetje, Bedankt voor je reactie! *\o/*

Donna, dankjewel! Fijn om te horen dat we een leuke combi zijn! Ik bof inderdaad met zo'n knapperd onder mij, ben dan ook wel enorm trots! <3 Bedankt voor je tip, we gaan er zeker langzamerhand naar toe werken!!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:10

je bent hier pas een week mee bezig??
Echt goed hoor, het is fijn dat je haar lekker de ruimte geeft om over der rug te lopen.
Rood mistaat haar zeker niet hoor!

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:16

Jullie zijn zeker een mooie combinatie!!

Ziet er ontspannen uit :) ga zo door!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:42

Jullie zijn een mooie combi hoor! *D
Er zijn wat dingetjes die ik denk te zien..:
Kunnen je beugels een gaatje langer?
Probeer eens even zonder beugels te zitten en dan na een tijdje aan te doen, dan kun je goed merken of ze wat kort zijn.
Ik heb nl. het idee dat je bovenbenen wat steiler mogen.
Ik denk dat je goed oefenen moet op tempowisselingen, dan komt ze net wat meer bij elkaar en gaat ze wat meer vanuit de motor lopen. (de achterhand)
En, ik weet dat ze mooi is, maar kijk vóór je, is ook beter zodat je vóelt hoe het gaat.
Opzich is dressuur en western helemaal niet zo verschillend hoor, zeker niet in de basis.
Rood staat erg leuk, maar als ze straks witter wordt bestaat wel het gevaar dat ze voor Amerigo wordt aangezien! :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:29

Ik vind het er erg netjes en vriendelijk uit zien! Oprichting komt vanzelf wel, dat moet ze als het ware zelf aan gaan bieden, omdat ze steeds meer op de achterhand komt. Oprichting is nu onmogelijk (of ze moet haar rug wegdrukken). Het lijkt wel aan de foto's te zien dat het een beetje sloompjes gaat, ietsje actiever!

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:52

Wat een gave set! Staat mooi dat rood :)
Ook heb je een hele ontspannen zit zo te zien.
Keep on going ;)

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:14

niet slecht als je net de switch van het western naar de dressuur maakt en ik vind het netjes dat je dat rustig oppakt en niet te veel wilt vragen! Toch zou ik naast ontspanning, meer gaan werken aan aanspanning. Ze loopt nu namelijk heel erg op de voorhand ( ik weet dat je op een arabier rijdt, dus is ook iets moeilijker op achter te krijgen) en lijkt nogal te sloffen.. Vooral op foto 3 mist echt de activiteit. Veel kleine stukjes gaan schakelen, veel figuren rijden - daarin schakelen-, en (schijn)overgangen rijden, dan komt het vast goed! Het rijden ziet er vriendelijk uit verder, dus ga zo door!

steffidelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:00

Jullie zijn een leuke combinatie, probeer wel naar voren te kijken (:

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:17

Nou, als je niet had geschreven dat je was geswitcht was me dat zeker niet opgevallen hoor! :D
Ziet er lekker ontspannen en rustig uit.

Emily__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:03

Wat een blijheid op de eerste foto :D
Ik vind het er vriendelijk en netjes uit zien.
Ik vind de hoofd/halshouding wel bijpassend, en ze loopt lekker swingend :)
Het enige wat ik op te merken heb zijn wat puntjes aan je houding: Probeer de verte in te kijken, ipv naar het hoofd van je paard. En probeer je tenen wat meer naar binnen te draaien.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 09:14

Dankjulliewel allemaa! Ik ga zeker wat met deze tips doen! Maandag heb ik mijn eerste rijles. :) Ben zo benieuwd hoe m'n meissie het gaat doen!

Karen, er mist inderdaad nog activiteit, ze is soms echt wat langzaam. Met de western is de jog een langzame draf. Nu moet ik haar vanuit verschillende versnellingen vooruit sturen, is eventjes wennen. Bedankt voor je tip, ik ga meer tempowisselingen rijden met haar... Bedankt!

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:15

Hey!
Foto 4 vind ik een heel lekker beeld! Ze loopt met een los teugeltje goed in de aanleuning zonder op je hand te gaan hangen, nou kan ik niet zien of dit maar 5 seconden was of een tijdje hihi. Zorg ervoor dat je teugels niet in een boogje hangen ;) En zet dr meer op haar achterhand. ze loopt nu iets op haar voorhand! 't ziet er netjes uit hoor! succes met trainen! x

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:17

Ik vind je foto's echt heel fijn om naar te kijken! Nog wel goed contact blijven houden (weet niet of je dat door het western rijden wat moeilijker vindt?) Maar het komt helemaal goed met jullie als ik de foto's zo zie! Mooi paard ook!

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:18

Het ziet er heerlijk ontspannen uit :j
Kun je trots op zijn maar het is duidelijk dat je dat ook zeker bent !
Wel contact houden en je tenen vooruit :j

blackbeatle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:31

Zeker voor de eerste week ziet dit er echt supernetjes uit!

Oprichten komt vanzelf!
Lekker lessen en blijf zeker zo vriendelijk rijden door haar de ruimte te geven :)

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:39

Wat een knappe verschijning! Je rijd haar erg correct, ongedwongen. Dat is heel goed! Let alleen op dat ze haar achterhand ook mee blijft nemen, veel tempowisselingen dus :)