Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vanLotje schreef:Ik ben erachter dat het echt een 'state of mind' van jezelf is.
Had hetzelfde probleem, ernaast kilometers wandelen zonder enig probleem, met anderen mee kunnen we de hele wereld aan, maar alleen op stap is eng! En waar dat verschil in zit, joost mag het weten.
Doerak51 schreef:Wandelend kunnen we overal naartoe. Over viaducten; langs snelwegen. Kan niet dol genoeg zijn. Echt bomproof.
Ik heb hem ook al aan de hand meegenomen naar de bosrand. Best een heel eind lopen. Dacht dat hij het bos aantrekkelijker zou vinden dan de weg terug. Nou niet dus. Ik zat er nauwelijks op toen hij zich omkeerde en in volle vaart richting huis ging. Heb hem toen maar op een volte ergens een tuin ingetrokken want de provinciale weg waar men met minstens 80km/u overheen raast kwam snel dichterbij.
Weer ernaast; stukje gelopen enz, enz. Uiteindelijk moet je het dan voor die dag weer maar opgeven he..
roombolletje schreef:Je kunt ook aan bijv. een vriendin vragen of diegene elke x op een bepaalde plek wil gaan staan met iets lekkers en dan rijd je er naar toe, als hij tot daaraan is gekomen krijgt hij zijn lekkers en stap! je weer rustig terug. Als hij dat een paar x door heeft kun je langzaam aan weer wat verder gaan staan met het lekkers.
Maar let er vooral op dat ie rustig terug stapt!
Veel succes alvast!
Apple schreef:Blijven proberen![]()
Wat het meestal het makkelijkste werkt is als je langzaam maar zeker verder weg rijdt van degene die ernaast loopt of fietst. Begin met je pony voorop en de wandelaar/fietser erachter en daarna langzaam maar zeker de afstand uitbreiden.
Voordat je het in de gaten hebt rijdt je pony alleen
Apple schreef:Blijven proberen![]()
Wat het meestal het makkelijkste werkt is als je langzaam maar zeker verder weg rijdt van degene die ernaast loopt of fietst. Begin met je pony voorop en de wandelaar/fietser erachter en daarna langzaam maar zeker de afstand uitbreiden.
Voordat je het in de gaten hebt rijdt je pony alleen

als je paardje maar niet stopt/omdraait.
.
Mooi dat je een oplossing gevonden hebt