. Dus besloot mijn bijrijdster om me daar eens bij te helpen! Eerst moest ik even zelf rijden en ging zij kijken wat de grootste struikelblokken waren bij mijn houding. Daarna moest ik er aan geloven, zonder beugels en teugels (en pony aan de longe). Zodra die twee weg zijn vind ik het al spannend, ben er ooit zonder zadel heeeeel hard vanaf gevallen en daardoor wat angstig op dit soort momenten en krijg snel spanning in mijn lijf... Maar heb het vol gehouden en de galop ging me zelfs veeeel beter af dan gedacht! Het is nog een long way to go, maar na de eerste keer voelde ik al verschil! Ben benieuwd wat jullie er van vinden!Tips zijn welkom (voor oefeningen ed.), opbouwende kritiek mag natuurlijk ook altijd
. Filmpje staat niet alles op, ze moest longeren en filmen tegelijk wat best wel vrij lastig is
.Wat mezelf al opvalt (en wat ik ook voelde op dat moment)
- Ik span snel mn bovenbenen en ga klemmen, waardoor hij eigenlijk alleen maar harder gaat...
- Om balans te vinden ga ik zelfs mijn armen spannen, ook die moest ik bewust laten hangen op sommige momenten
- Ik val snel naar voren
- Benen moeten verder naar achter
- Kortom ik moet veeeel meer loslaten in mijn lijf!
Je zit in het begin constant op de lepel?
) vanaf de eerste seconde al ontspannen vind ogen en dat wanneer er iets wat spanning ( vasthouden ) in jouw lijf komt dit op hem zichtbaar wordt. Dus nee hulpteugels vind ik compleet kansloos, daar gaat je paard echt niet beter van lopen.
. Zo deed ik dat toen wel heeeel lang terug bij een zitlesje... De ontspanning in het rijden hebben ook we ook nog niet gevonden inderdaad... Ik probeer m wel lengte te geven maar zakken doet ie dan niet, linksom gaat het wel beter dan rechtsom maar blijft lastig... Moet zowiezo meer mijn hand naar voren brengen, en ook dat heeft weer met ontspannen zit te maken