Spring foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duuk2011

Spring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:03

Hoi!

Bij deze een topic voor Duuk (Ducato. Afst. Carolus II)
Vorig jaar hebben we hem ingereden en we nu zijn nu begonnen met springen. Het gaat ontzettend lekker. Hij geniet ervan en dat merk ik aan alles. Hij springt ook erg fijn, hij hersteld en corrigeert zichzelf en hij is behoorlijk zelfverzekerd in het springen. Wel mag ons grondtempo nog wat hoger dus daar werken we aan. Verder moet ik natuurlijk nog veel leren dus tips zijn welkom!

http://i47.tinypic.com/1rcaxe.jpg
http://i46.tinypic.com/2d91snr.jpG
http://i46.tinypic.com/207l16h.jpg
http://i47.tinypic.com/dw4dqw.jpg
http://i47.tinypic.com/2qxrx53.jpg
http://i47.tinypic.com/1j91w.jpg

Edit: Ik kan de foto's niet uploaden, krijg telkens de melding dat de pixels te groot zijn? Weet iemand hoe ik dit kan veranderen of hoe ik toch de foto's kan plaatsen?
Laatst bijgewerkt door Duuk2011 op 31-05-12 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Duuk2011

Re: Spring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:04

Oh, let vooral niet op mijn gekke bekken.... Ik kijk altijd zo charmant als ik spring :P

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:08

Bij de derde foto valt het mij erg op dat je géén knik bij je elleboog hebt. Maar voor de rest bij het springen vind ik het er wel netjes uit zien :j

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:08

Als eerste: Super mooie foto's!

Van de springfoto's kan ik niet zo veel zeggen.. Ik zou alleen denken dat je misschien je handen iets verder naar voor moet doen, maar dat weet ik niet zeker.. Verder vind ik het er goed uit zien.

Bij de dressuurfoto moet je je ellebogen naast je lichaam houden. In een hoek van 45 graden zeg maar..
Maar ook dit vind ik er wel goed uit zien!

Ga zo lekker door!

En van die "gekke bekken".. Dat valt best mee! Is gewoon een geconcentreert gezicht.. ;)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:14

Haha dankje! Leuke reactie! :)

En van die armen klopt helemaal, ze staan daar veel te recht en stijf

Danique91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:56

Enige wat ik zie is dat bij de laatste foto je die laatste hindernis misschien wat meer in het midden mag springen? En de rest is al wel genoemd :)

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:08

mooi paard!!
Tenen niet naar buiten draaien! Goed te zien op de vierde foto!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:53

Leuk paardje, springt ook al lekker zo te zien! :j

1 vraagje; waarom heb je sporen om met springen? Je prikt hem boven de sprong dan omdat je je tenen naar buiten draait..

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:00

Mooi paardje!
Mijn allereerste vraag gelijk: waarom gebruik je geen grondbalk? Je beschrijft dat je net begonnen met springen met hem. Op de 5e foto is duidelijk te zien dat hij véél te vroeg afzet, met als gevolg dat jij bijna op zijn nek zit. Als hij zijn hoofd omhoog had gegooid, had jij helaas met een gebroken kin gezeten.
Probeer het eens met grondbalk, het is echt niet erg om deze in het begin te gebruiken. Van de rest van de foto's kan ik niet zien of hij ook zo vroeg afzet, die zijn allemaal boven de sprong genomen.
Veel succes!

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:21

Mooi paardje. Springt wel al goed.
Volgens wat ik altijd geleerd heb zou ik net ietsje meer vrijgeven bij de eerste foto's (naar het einde toe is dit wel oke..) Maar ja heb hier al veel verschillende zaken over gehoord over wel 'los' in de mond boven de hindernis en anderen zeggen dan weer 'vast' houden.
Verder vind ik het wel een mooi beeld. (Je gekke bekken vallen mee hoor, van mij zijn ze erger tijdens het springen :D )

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:23

hele mooie fotos
behalve je tenen iets meer naar binnen en iets meer nageven ziet het er zeer netjes uit
mooi paard ook !

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:39

Wat een lekker dier zeg!
probeer alleen tijdens de sprong wat meer mee te geven! Niet je teugels los gooien, maar geef het paard maar lekker de ruimte! Dan springen ze vaak veel relaxter!
Verder probeer niet al te veel naar voren te gaan, op sommigen foto's líg je echt op de hals, wat niet echt de bedoeling is. Probeer wel lekker mee te gaan, maar plat liggen is overdreven;)
Je ellebogen echt buigen, goed te zien aan die 'dressuur'foto van tussendoor, bovendien val je daar wat naar voren, let daarop!;)
Je tenen, tjaa, je zegt het zelf al, maar daar heb ik ook last van:} De meesten hoor!
En ik weet niet of je je sporen echt nodig hebt, maar ik zou ze af doen, je zit er zo mee te prikken als je je voeten zo naar buiten draait, niet erg fijn voor het paard;) Bovendien kun je door het prikken verwarring krijgen;)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 20:03

Bedankt voor alle tips!
De sporen heb ik wel echt nodig, ik heb veel moeite om hem actief te houden. Hij valt heel snel stil en sukkelt dan. Die sporen geven net dat extra zetje.
Misschien moet ik proberen om mn voeten niet zo naar buiten te draaien waardoor ik hem niet extra aanspoor?
En dat op die hals liggen klopt ook, ik zag het op andere foto's ook al. Ik moet echt meer aan mn houding werken.. maar daar zijn de foto's en filmpjes ideaal voor!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:55

Mir_horses schreef:
Mooi paardje!
Mijn allereerste vraag gelijk: waarom gebruik je geen grondbalk? Je beschrijft dat je net begonnen met springen met hem. Op de 5e foto is duidelijk te zien dat hij véél te vroeg afzet, met als gevolg dat jij bijna op zijn nek zit. Als hij zijn hoofd omhoog had gegooid, had jij helaas met een gebroken kin gezeten.
Probeer het eens met grondbalk, het is echt niet erg om deze in het begin te gebruiken. Van de rest van de foto's kan ik niet zien of hij ook zo vroeg afzet, die zijn allemaal boven de sprong genomen.
Veel succes!

ehmm ik zie overal grondbalken liggen?
of bedoel je iets anders?

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:28

prugelpiet schreef:
Mir_horses schreef:
Mooi paardje!
Veel succes!

ehmm ik zie overal grondbalken liggen?
of bedoel je iets anders?

inderdaad ik zie wel gewoon grondbalken etc.

verder zou ik wat doen aan je 'kapstok-voetjes' maar vind het er verder allemaal prima en netjes uitzien. beter kan ik het niet in ieder geval (A)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:32

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:28

ik vind dat je wat te plat gaat liggen, en ook een knikje in je elleboog.

Voor de rest is het netjes! :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:18

mooie schimmel!
Als algemene opmerking wil ik geven dat je teveel voor-over duikt tijdens de sprong. Probeer iets naar voor te gaan met je bovenlichaam en meer toe te staan in je hand.
Spring je al een 3-sprong? Lijkt me beter om hem eerst beter voor elkaar te krijgen, gymnastiekjes zijn prima, maar een driesprong heeft nu weinig toegevoegde waarde. Neem een goede instructeur in de hand, dan komt alles vast goed. Succes!

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:27

Blijf rechterop zitten tijdens het springen, je valt nu naar voren en het zijn nog maar hele kleine sprongen. En nu gooi jij al jou gewicht op de voorhand. Dus zorg eigenlijk dat je een seconde achter je paard aan springt, zo kan die van voren mooi omhoog komen. En geef meer ruimte op de sprong dan kan het paard zijn rug beter rond trekken, dit komt de sprong ten goede.

Verder vind ik in de gewone rijfoto dat je de teugels te kort hebt. Zo kan je paard niet rond gaan lopen in de nek. Ze kunnen dan niet over de onderhals heen komen en gaan niet nageven. En zelf ook lekker ontspannen erop gaan zitten.

ik begrijp niet dat je een 3 sprong springt met een paard die net leert springen. Dat is veel te moeilijk voor hen in het begin, vandaar dat je waarschijnlijk ook scheef uit komt.
Ze moeten zo veel te snel herstellen en daar zijn ze nog niet aan toe kwa balans.

Ga goed les nemen, dan kom je veel verder en loop je minder snel tegen problemen aan.
En vooral heb geduld.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 07:50

Bedankt voor jullie reacties!
Even een korte toelichting want ik heb het verkeerd uitgelegd. We zijn niet net pas begonnen met springen, maar we zijn net begonnen met springwedstrijden te rijden. Hij springt al veel langer. Hij is onder handen geweest van een ervaren springruiter en ik moet nu met hem de wedstrijden rijden. We krijgen daarbij de begeleiding van de springinstructeur. Het is overigens niet mijn eigen paard.

En idd, jullie commentaar heb ik ook van hem gekregen, ik ga echt tever naar voren toe. Lastig om af te leren maar ik doe mn best!

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:58

Spring je nou op de laatste foto een drie sprong?

Persoonlijk begrijp ik niet dat je dit nu al met een jong dier doet.
Allereerst vind je deze pas in het M terug, en ten tweede missen deze jonge beesten
vaak nog de kracht voor deze zware sprongen. Je zegt zelf al dat je grondtempo
te laag is, dat maakt het niet echt veel makkelijker voor het beestje.

Focus je eerst op de Stijltjes, oxers, en dubbels en zorg dat je de techniek verbeterd,
alvorens je hier aan begint. Verder een erg leuk en stoer dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:35

Leuk paard! Klinkt als een paard waar je veel van kan leren gezien hij zichzelf corrigeert. Dit heb je niet bij zoveel jonge springpaarden

Heb alleen nog wel enkele opmerkingen. Boven de sprong moet je onafhankelijk leren zitten, jij gooit je teugels nu los en ga dan op zijn hals hangen. Zo krijgt hij elke keer in de landing een snok in zijn mond. Probeer met je teugels licht contact te houden dus, en zelf niet zo voorover te gaan zitten. Ook je tenen, maar dat komt dan ook wel als je onafhankelijk kan zitten. Ook springt je paard nog niet over de rug, dit zie je heel duidelijk op de een na laatste foto. Door veel inuitjes te oefenen, een balk een galoppas voor de sprong ed te zetten verbeter je zijn balans en gelijk ook die van jou. Zo komt hij ietsjes dichter op de sprong en maken ze zichzelf wat mooier rond boven de sprong.
Ik vind het geen smoesje dat je paard sloom en met sporen voorwaarts. Je moet je paard niet met je sporen rijden. Je hebt een zweepje in je hand, als je paard niet reageert op je been kan je hem een tikje geven. Ik vind dat je hem daar in de dressuur dus ook wat meer in mag trainen. Sporen eraf en geen reactie is een tik met de zweep. Zo leren ze voor het been te zijn, anders word dat steeds erger! En je paard is maar een keer jong dus geniet wat dat betreft van de leergierige periode. Iets aanleren is veel makkelijker dan iets afleren he!
Dus om een lang verhaal kort te maken: ga eerst meer werken aan de techniek van zowel paard als ruiter voor je je gaat richten op een pacours rijden. Dit komt wel met de tijd!

Het is wel een gaaf paard, ik ben benieuwd hoe hij het op wedstrijd gaat doen :)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:41

Hij springt erg goed aangezien ik met een zz paard spring zeg dat zelden maar hij heeft er een goede aanleg voor
Geef hem iets meer ruimte

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:12

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:40

Probeer niet op de hals te leunen en contact te houden met de mond boven de sprong, verder ziet het er fijn uit :)