freeride schreef:leuk paard hoor, hij kruip idd een beetje achter de teugel, en jij mag hem wat meer "rijden", maar an sich best okee hoor, pas op dat ie niet te diep gaat.
qua springen vind ik dat hij enthousiast en vol zelvertrouwen springt, maar jij moet nog een beetje meer werken aan zachter en meer mmezitten voor op en na de sprong, hij geeft behoorlijk wat op de sprong, dus begrijp best dat dat niet super simpel is om uit te zitten.
het enige dat mij echt opvalt is de eerste foto, daarop zie je duidelijk dat er veel zadeldruk op zijn schouder zit, zou een ruimere boom gaan zoeken denk ik.
ik zal de rest straks ook nog eens reageren op de rest
maar hij kruipt niet achter de teugel
het zal wel een verkeerd beeld geven op de foto's. Hij hangt niet en blijft gedragen als ik het contact los laat, zoals ik hierboven al had uitgelegd zijn dit controle momenten waar ik " nageef" zoals mijn instructrice het noemt. Hij mag niet dieuwen op de hand maar moet gedragen blijven. Indien ik hier voor een halve ophouding geeft volgt hij mijn hand. Dus achter de teugel kruipen
. Hij loopt waar ik hem vraag als dat volgens jou de diep is dan is dat zo. En hoezo mag hij meer gereden worden, wat versta jij daar dan onder? Hij kan momenteel niet veel meer aan dan ik vraag. maar ik rij dusdanig dat ik zelf zo min mogelijk hoef te werken. Ander hou ik het niet vol om meerdere paarden op een dag te trainen.
Ik ben van het springen blij dat het te zien is dat hij met vertrouwen spring. Maar hij hoeft niet zachter op de spring. Hij heeft een mooi voorwaards ritme die zeer makkelijk onder controle te houden is (enkel zit).
Je laatste opmerking moet ik echt om lachen.
een bredere boom,
Het zadel ligt momenteel eerder wat krap, te breed, daarom ligt er een bontje onder. Had eigenlijk gedacht om aan mijn zadel maker te vragen of hij er nog eens naar wou kijken om hem eventueel een heel klein beetje op te vullen. Maar dat gaat niet hoeven want hij zet momenteel heel veel spier aan.
_Esther_87_ schreef:Erg knap paard!
Wat betreft het 'zitten' op die derde foto, ben ik bang dat die foto toch wel ietwat vertekent...De horizon is erg scheef, als je de foto recht zet ziet het er ineens heel anders uit. Kijk ook eens goed naar waar het achterbeen gaat landen ten opzichte van het voorbeen...
Begrijp me niet verkeerd, het is geen slechte foto! Dit is een prima uitgangspunt en je laat op alle foto's een zeer vriendelijk beeld zien. Wat ik echter mis is verbinding van achter naar voor. Je kan wel van achter naar voor rijden, maar ik mis de 'aanspanning in ontspanning' zeg maar. Sorry, ik vind het lastig uit te leggen. Je paard loopt echt al wel keurig in evenwicht en balans, zitten doet hij echter (nog) niet, dat is eigenlijk mijn punt. Wat helemaal niet erg is, maar het is vervelend als jij nav een scheve foto dat wel denkt.
Dank je is wel duidelijk zo, maar ook al zet ik de foto recht zie ik hem toch echt kantelen in zijn bekken, dat is het principe van het zitten
.
De opmerking dan de aanspanning in de ontspanning vind ik erg mooi geformuleerd want dat is idd het beeld wat deze foto's geven.
Maar zoals ik al zei zijn dat juist de moment opnames, normaal houd hij net teveel druk waardoor hij niet hangt maar dieuwt (zeg 1 kg ipv honderd gram), en net iets onrustig is in de hand. Nu is het juist de training om hem losser te laten van voor het hij zich moet blijven dragen. Ik vind het eerlijk gezegd raar dat hier kennelijk niemand is die dat principe kent? Kom het bij zeer veel instructeurs tegen van leerlingen van anky tot de klassiek geschoolde.