bailar 6 jarige hengst van vancouver x lux z springtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appel_tje

bailar 6 jarige hengst van vancouver x lux z springtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 12:53

Gisteren avond foto's laten maken door vriendlief aangezien het al weer een flinke tijd geleden was.
Dus had hem al een tijdje niet meer op de vaste plaat gezien en kan nu dus niet kiezen uit de foto's

Bailar is een 6 jarige hengst (ancouver x Lux Z) dit ik zelf heb beleerd en ondertussen een paar keer heb uitgebracht op wedstrijd, L2/A dressuur en 1 m Springen.
Hij heeft tot dit jaar nog niet zwaar in training gestaan.

Ik heb gezien op de dressuur fotos dat ik toch nog net wat rechter moet zitten in mijn schouders, maar ben al blij dat het verbetert is. Helaas had ik niet door dat ik mijn rechter hand zo hoog hier.
Commentaar is welkom, wil mezelf graag verbeteren.

Meneer na training:
Afbeelding

Inrijden wat dieper en ronder
Afbeelding

Afbeelding

komt mooi onder
Afbeelding

fijn los
Afbeelding

Oprichting waar we naar toe moeten:

Afbeelding

Dressuurmatig ingereden nu door naar het springen

inspringen
Afbeelding

http://desmond.imageshack.us/Himg341/sc ... es=landing

Afbeelding

fotogeniek
Afbeelding

schuin kan ook
Afbeelding

oxer
Afbeelding
middelste van de 3 sprong

Afbeelding

2e van de dubbel op 1.35-1.40
Afbeelding

aanrijden
http://img707.imageshack.us/img707/8009/dsc9876w.jpg

scheef gaat ook;
Afbeelding

Dav

Re: bailar 6 jarige hengst van vancouver x lux z springtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:56

Jakkes wat hoog! Oei dat niks voor mij zo op het gras *ben een watje op dat gebied*
Inspringen... pff dat is kei hoog! _O-

Je hakken heb je denk ik zelf al gezien op de foto's.
Het lijkt alsof hij groter springt dan dat jij kan uitzitten.
Volgens mij weigert dit paard niet gauw met springen??? Het ziet er enthousiast uit. :j

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:03

Wow, mooi paard!
En hij springt hóóg!
Tipje: probeer wel contact te houden met de mond, op de dresssuurfoto's hangen je teugels vaak door.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:04

mooie hengst, brutale kop zit er op, daar haal ik Lux wel uit!
In de dressuurtraining vind ik dat je te weinig contact met de mond houd, ik zie gedurig een boogje in je teugels.
Met het springen oogt dat boogje wel weer vriendelijk.
De 1e scheve sprong en die van daarna vind ik niet mooi, hij springt helemaal zonder rug.
Hij is wel netjes in de techniek.
Misschien door in de dresuur al meer van achteren naar voren te rijden, krijg je hem meer op de achterhand.
als hij dan wat sterker geworden is in de achterhand, kan hij wellicht ook een mooiere sprong maken.
Ah, Myrthe ik lees nu dat het jou ook opgevallen was!
Succes!
Laatst bijgewerkt door Coby op 23-05-12 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:11

Ik heb het idee dat jij hem uit evenwicht haalt boven de sprong en waarom zo hoog gaan met een jong dier als jij nog niet helemaal in evenwicht zit?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:43

Wat een knappe kop zit erop! Heel mooi dier
Ik zou wel werken aan je houding en balans

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:51

Leuk paard! Wat me opvalt is dat of jij je teugels wat losser hebt hangen (in boogjes) of hij wat achter de teugel kruipt. Het zijn natuurlijk foto's dus ik kan het niet goed zien, of het is natuurlijk een momentopname. Ook zou ik hem wel iets voorwaartser willen zien. Het springen ziet er wel netjes uit, alleen wat spring jij hoog in! Weet niet of je hiervoor nog lager ingesprongen hebt? Verder zoals anderen al gezegd hebben aan de balans en je houding werken.

Komt helemaal goed met zo'n knap paard.

xmanonw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:25

Mooi paard heb je daar!
Je hebt een hele mooie ontspannen mannier van rijden!

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:37

Leuk paard. En met instappen goed contact houden met de teugels. Het is wel goed dat je laat zien dat je zijn ontspanning ook beloond door jou ontspanning door te geven. :j Alleen vind ik dat je gelijk heel hoog inspringt. In springen is beter voor de spieren van het paard om laag te beginnen. Ik vind dit net iets te hoog.. Je mag ook nog wat meer meegeven met je handen. Verder ziet het er zeker goed uit!

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 16:57

zo dat zijn al een hoop reacties, bedankt.
Ik moet idd werken aan mijn houding en balans, maar dat is al een hoop verbeterd.
Ik heb de eerste hindernisjes op 70 a 80 cm in gesprongen maar hij was al goed los van de dressuur, en het is een manier van trainen die ik bij hem fijner vind.

Voor de dressuur, mijn vriend heeft hier de selectie gemaakt van de dressuur foto's en hij is fan van dat moment. Daarnaast is het momenteel een onderdeel van de training dat hij niet dieuwt op de teugel, en dat hij netjes blijft dragen op het moment dat ik nageef. maw die foto's zijn controle momenten.

ik kan hem er ook mee voren rijden als hij zo fijn in zijn mond is. Enkel door een parade in activering tegeven, maar ik vind dat hij op deze foto te ver naar voor de loodlijn komt:
Afbeelding

knakker goed gezien, hij wil idd wel eens zonder rug springen, daarom spring ik ook met regelmaat in uit jes. En zijn deze hoogtes uitzonderinggen op de regel,
En ondanks dat hij hengst is blijf ik van mening dat zijn bespiering nog niet is wat het moet zijn ondanks dat hij wel genoeg kracht lijkt te hebben.
Ik vroeg me alleen af hoezo dat hij in de dressuur nog verder van achteren naar voren gereden moet worden? Naar mijn weten rij ik hem zo, maar moet hij vooral sterker worden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:06

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:17

Oefff wat is het toch een ontzettend knap paard zeg!!! :oo <3 Wat een mooie kop en kleur :+: Ben er helemaal weg van!
En inderdaad, dat inspringen voor jou durf ik meestal nog niet eens aan _O- Hahaha!
Ben heel erg onder de indruk van hem, maar stiekem van mij ook de vraag: waarom zo hoog? Of was dit gewoon een keertje proberen en gaaf voor op de foto's? Het lijkt mij namelijk belangrijker dat je zijn en jouw techniek eerst verfijnd en dan pas de hindernissen gaat verhogen.

Als ik een keer in de buurt ben wil 'k foto's komen maken hoor!!! :j :D <3

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:35

hoe van achteren naar voren moet rijden met een springpaard?
Oneindig veel (schijn) overgangen rijden, van draf naar bijna stap en weer naar voren.
Volte sluiten en openen, contra stelling ook in de galop. Probeer altijd de moter in de achterhand aan de gang te houden, probeer daar de kracht vandaan te krijgen.
Ik heb het idee dat je goed weet waar je mee bezig bent, komt vast goed met jou en deze stoere vent! Succes!

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:52

Knakker schreef:
hoe van achteren naar voren moet rijden met een springpaard?
Oneindig veel (schijn) overgangen rijden, van draf naar bijna stap en weer naar voren.
Volte sluiten en openen, contra stelling ook in de galop. Probeer altijd de moter in de achterhand aan de gang te houden, probeer daar de kracht vandaan te krijgen.
Ik heb het idee dat je goed weet waar je mee bezig bent, komt vast goed met jou en deze stoere vent! Succes!

Dankje,
Maar dat hij springt zegt toch niet dat hij dressuurmatige training heeft :o ? Ik train hem ook gewoon door op M niveau dressuur (kan namelijk nog steeds niet kiezen dressuur of springen).
En ik was op de dressuur foto's zelf eigenlijk erg tevreden van hoe mooi hij ging zitten vn op de 3e foto.

natasja, Dankje,
Je vraag kan ik wel begrijpen, Ik ben normaal ook niet heel erg van de hoogte. Bailar is een paard dat altijd beter zijn best doet als het moeilijker is.
Dus nu heb een keer het iets hoger gezet. Normaal train op 1.10 en 1.20,
Moet ook eerlijk zeggen dat mijn vriend het wel erg leuk vind om te zien of we het nog net iets hoger kunnen.

Oja Daw, hij springt enkel met vertrouwen, als ik het is verpruts doet hij het niet, hij is van het type als jij het niet goed doet en denkt dat je het niet kan doe ik het mooi niet }:)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:01

Erg knap paard!

Wat betreft het 'zitten' op die derde foto, ben ik bang dat die foto toch wel ietwat vertekent...De horizon is erg scheef, als je de foto recht zet ziet het er ineens heel anders uit. Kijk ook eens goed naar waar het achterbeen gaat landen ten opzichte van het voorbeen...
Begrijp me niet verkeerd, het is geen slechte foto! Dit is een prima uitgangspunt en je laat op alle foto's een zeer vriendelijk beeld zien. Wat ik echter mis is verbinding van achter naar voor. Je kan wel van achter naar voor rijden, maar ik mis de 'aanspanning in ontspanning' zeg maar. Sorry, ik vind het lastig uit te leggen. Je paard loopt echt al wel keurig in evenwicht en balans, zitten doet hij echter (nog) niet, dat is eigenlijk mijn punt. Wat helemaal niet erg is, maar het is vervelend als jij nav een scheve foto dat wel denkt.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:11

Mooi paard. Ik ga verder mee met de eerder gegeven tips. Mijn opmerking zou wel zijn om de hindernissen meer dicht te bouwen dus niet zo'n groot gat tussen de bovenste paal en de schuine, een grondlijn (balk op de grond aan de voet van de hindernis) neerleggen, zeker in het hogere gras en ik schrik een beetje van hoe je je oxer opbouwt. Ik zou daar zelf een paal op de grond voor leggen en een schuine paal extra erbij onder AAN DE KANT waar je aanrijd.... Dit alles maakt het voor je paard gemakkelijker om de sprong te taxeren waardoor zijn vertrouwen groeit en de techniek zal verbeteren.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:38

appel_tje schreef:
natasja, Dankje,
Je vraag kan ik wel begrijpen, Ik ben normaal ook niet heel erg van de hoogte. Bailar is een paard dat altijd beter zijn best doet als het moeilijker is.
Dus nu heb een keer het iets hoger gezet. Normaal train op 1.10 en 1.20,
Moet ook eerlijk zeggen dat mijn vriend het wel erg leuk vind om te zien of we het nog net iets hoger kunnen.

Hmm, ja dat herken ik wel :j Als je 'm dan niet uitdaagt gaat ie met van alles bezig zijn behalve met jou. Tenminste, das Tammetje zn manier :')
Haha, is het ook :D Zeker als je foto's gaat maken. Maar dat wilde ik inderdaad ffies weten. Hoop snel weer foto's van jullie te zien! :D Vind jullie een prachtig stel :j :D <3

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 06:54

Knap paard. Hij basculeert weinig, das jammer. Ook is de afzet op een aantal foto's te vroeg. Hierdoor train je het rug gebruik op de sprong ook niet. Met stijltjes werken plus een balk op ca. 2,5 meter er voor. Even proberen wat voor hem de fijnste afstand is. Leren dat hij dichter bij de sprong af zet. Ben benieuwd wat hij doet als je hem de hand naar beneden wilt laten volgen? Weet niet of je dit traint, maar ik zou hem tijdens het losrijden wat langer en lager instellen en achter lekker erbij houden.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:22

Gaaf paard en rijden ziet er erg netjes en vriendelijk uit.

Ik als dressuur-miep heb helemaal geen verstand van springen. Wel wil ik je meegeven dat de allerlaatste foto die apart staat beter is dan die in de opening. Ik vind zijn hoofd-hals houding beter. Dus wat jij te ver VOOR de ll zie ik juist als OP de ll. Op de andere kruipt hij achter je hand. Dit zal waarschijnlijk een fijner gevoel geven maar je mist hiermee de aansluiting met achteren.

Veel succes.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:34

Ontzetend leuk paard om te zien. Wel zie je duidelijk dat hij nog te weinig kracht heeft, en jij te weinig evenwicht om deze hoogte werkelijk netjes te kunnen springen. Ik vraag me af waarom je jou paard op 1.10 / 1.20 traint? Zoals mij altijd geleerd is: Springen is dressuur voor en na de sprong, het gaat niet om de hoogte maar om de techniek. Heeft hij op 1.m een goede techniek, zal hij die op 1.40 ook hebben. Wat mijn tip is, is om juist meer lijntjes en technische sprongen te gaan doen, ipv op hoogte te springen, gezien dit niks zegt. Af en toe omhoog gooien is natuurlijk niet erg, maar ik zou me eerst gaan concentreren op zowel jouw als zijn techniek. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:18

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:20

Heb je al op HN tips geegven.

Dit paard heeft techniek.

Hier kun je hoog mee komen.

Hakken wel meer uitdrukken.
Spring meer in uitjes, dat is goed voor het balans voor beide.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:45

leuk paard hoor, hij kruip idd een beetje achter de teugel, en jij mag hem wat meer "rijden", maar an sich best okee hoor, pas op dat ie niet te diep gaat.
qua springen vind ik dat hij enthousiast en vol zelvertrouwen springt, maar jij moet nog een beetje meer werken aan zachter en meer mmezitten voor op en na de sprong, hij geeft behoorlijk wat op de sprong, dus begrijp best dat dat niet super simpel is om uit te zitten.
het enige dat mij echt opvalt is de eerste foto, daarop zie je duidelijk dat er veel zadeldruk op zijn schouder zit, zou een ruimere boom gaan zoeken denk ik.

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 15:41

freeride schreef:
leuk paard hoor, hij kruip idd een beetje achter de teugel, en jij mag hem wat meer "rijden", maar an sich best okee hoor, pas op dat ie niet te diep gaat.
qua springen vind ik dat hij enthousiast en vol zelvertrouwen springt, maar jij moet nog een beetje meer werken aan zachter en meer mmezitten voor op en na de sprong, hij geeft behoorlijk wat op de sprong, dus begrijp best dat dat niet super simpel is om uit te zitten.
het enige dat mij echt opvalt is de eerste foto, daarop zie je duidelijk dat er veel zadeldruk op zijn schouder zit, zou een ruimere boom gaan zoeken denk ik.

ik zal de rest straks ook nog eens reageren op de rest
maar hij kruipt niet achter de teugel 8)7 het zal wel een verkeerd beeld geven op de foto's. Hij hangt niet en blijft gedragen als ik het contact los laat, zoals ik hierboven al had uitgelegd zijn dit controle momenten waar ik " nageef" zoals mijn instructrice het noemt. Hij mag niet dieuwen op de hand maar moet gedragen blijven. Indien ik hier voor een halve ophouding geeft volgt hij mijn hand. Dus achter de teugel kruipen :? . Hij loopt waar ik hem vraag als dat volgens jou de diep is dan is dat zo. En hoezo mag hij meer gereden worden, wat versta jij daar dan onder? Hij kan momenteel niet veel meer aan dan ik vraag. maar ik rij dusdanig dat ik zelf zo min mogelijk hoef te werken. Ander hou ik het niet vol om meerdere paarden op een dag te trainen.

Ik ben van het springen blij dat het te zien is dat hij met vertrouwen spring. Maar hij hoeft niet zachter op de spring. Hij heeft een mooi voorwaards ritme die zeer makkelijk onder controle te houden is (enkel zit).
Je laatste opmerking moet ik echt om lachen.
een bredere boom, :? Het zadel ligt momenteel eerder wat krap, te breed, daarom ligt er een bontje onder. Had eigenlijk gedacht om aan mijn zadel maker te vragen of hij er nog eens naar wou kijken om hem eventueel een heel klein beetje op te vullen. Maar dat gaat niet hoeven want hij zet momenteel heel veel spier aan.
_Esther_87_ schreef:
Erg knap paard!

Wat betreft het 'zitten' op die derde foto, ben ik bang dat die foto toch wel ietwat vertekent...De horizon is erg scheef, als je de foto recht zet ziet het er ineens heel anders uit. Kijk ook eens goed naar waar het achterbeen gaat landen ten opzichte van het voorbeen...
Begrijp me niet verkeerd, het is geen slechte foto! Dit is een prima uitgangspunt en je laat op alle foto's een zeer vriendelijk beeld zien. Wat ik echter mis is verbinding van achter naar voor. Je kan wel van achter naar voor rijden, maar ik mis de 'aanspanning in ontspanning' zeg maar. Sorry, ik vind het lastig uit te leggen. Je paard loopt echt al wel keurig in evenwicht en balans, zitten doet hij echter (nog) niet, dat is eigenlijk mijn punt. Wat helemaal niet erg is, maar het is vervelend als jij nav een scheve foto dat wel denkt.

Dank je is wel duidelijk zo, maar ook al zet ik de foto recht zie ik hem toch echt kantelen in zijn bekken, dat is het principe van het zitten ;) .
De opmerking dan de aanspanning in de ontspanning vind ik erg mooi geformuleerd want dat is idd het beeld wat deze foto's geven.
Maar zoals ik al zei zijn dat juist de moment opnames, normaal houd hij net teveel druk waardoor hij niet hangt maar dieuwt (zeg 1 kg ipv honderd gram), en net iets onrustig is in de hand. Nu is het juist de training om hem losser te laten van voor het hij zich moet blijven dragen. Ik vind het eerlijk gezegd raar dat hier kennelijk niemand is die dat principe kent? Kom het bij zeer veel instructeurs tegen van leerlingen van anky tot de klassiek geschoolde.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:57

Goh jeetje, de positieve dingen pik je wel makkelijk op zeg, jammer dat je niet begrijpt wat achter de teugel kruipen is, dan voel je nl. ook niks, hij loopt te diep en rond vind ik, de neus moet er meer uit, hij loopt in een valse knik, maar ook dat zul je wel anders zien.
Er witten duidelijk 2 plekker waar het zadel serieus heeft gedrukt, maar idd, als het op de juiste plaats opgevuld wordt, kan het ook de schouder meer vrijheid geven.
Ik weet iig zeker wanneer ik zo plaatselijk pressiepunten van mijn zadel op de schouders van mijn paard zie, dat ik een passend zadel zou gaan zoeken.