ik heb een tinker ruin genaand tor. ik rijdhem zonder zadel omdat we bezig zijn met parelli enz ik rij al sinds mn 6de levensjaar, van manege tot verzorgpaarden , bijrijdpaarden van alles. ik reed ze op l niveau ik ben nu een jaar gestopt ik merk heel erg dat ik niet meer kan zitten. als ik hem rij, ben ik heel snel bang . ik heb dat vroeger nooit gehad. het is nu de 4 keer dan ik weer op een paard zit. ik begin al te stressen als hij omkeerd of gewoon een stap zet. het gaat nu steeds beter met stappen . alleen de draf. ik heb geen idee waarom ik het niet durf. draven hij zit heerlijk als ik dit schrijf denk ik zo, van . waar slaat dit op,. je kan best rijden. waarom kan je niet draven op de braafste tinker? maar als ik wil gaan draven. val ik helemaal dicht ik heb al hele kleine stukje geprobeerd maar dan laat ik hem meteen weer naar stap over gaan
weet iemand hoe ik dit kan oplossen.? ik heb een goede rijbroek en best wel een goede zit (vroeger)
ik hoop het echt. want ik ga er morgen weer naartoe
ik mag niet op manege lessen . dus ik kan ook geen les nemen
we hebben wel een deken met een deken singel en een ezelzadel
Sassol
Geplaatst: 18-05-12 15:57
Ten eerste: niet zo ongeduldig
Ten tweede: het 'hobbelt' zo in de draf omdat jij aanspant. Hoe ontspannender je zit, hoe minder het hobbelt. Maar als ik dit zo hoor denk ik niet dat dit nu de beste situatie is (geen zadel, geen les) om vertrouwen terug te krijgen in het rijden. En van wie mag je geen lessen volgen? (Ook niet als je zelf betaalt?)
het kost best wel veel dan ben 2 maanden bezig met sparen
Sassol
Geplaatst: 18-05-12 16:00
En een krantenwijkje? Waar een wil is, is een weg.
LastDream
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-12 16:00
het paard vertrouw ik echt wel dat is het niet
ik weet niet ik ben er al een keer afgeleden in draf
we hebben wel zo deken met zo singel
Sassol
Geplaatst: 18-05-12 16:02
Dat helpt niet voor het hobbelen, wel voor het glijden. (Vacht=glad) Overigens is het voor het paard ook helemaal niet fijn als jij zo op z'n rug stuitert.
Dus heel eerlijk? Zoek een baantje, betaal zelf je les en blijf tot die tijd gewoon stappen
een keer op een manegepaard gaan zitten met zadel? Dit is zo ook absoluut niet goed voor je paard en ik denk ook dat Parelli op deze manier neit de bedoeling is.
ik schaam me echt heel voor ik ben vroeger echt niet zo. hoe harder hoe beter maar nu...
ik wil hedie ook niet teleeurstellen omdat ik zo bagger rij en voor tor is het natuurlijk ook niet het beste voor zn rug en zo deken zit wel iets beter. kan ik ook mn vertrouwen weer wat terug krijgen( ik heb ook last van faalangst)
LastDream
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-12 16:19
maureen16 schreef:
en heb je wel eens gekeken op MP? of bokt markt. vast wel goede bbps