Dat was ook niet zo gek want hij zat echt muurvast in zijn rug. Hoe dat gekomen is , is eigenlijk niet bekend.
Doordat hij muurvast zat deed hij ALLES op de voorhand de achterhand werd totaal niet gebruikt.
Zijn rechterachterbeen zette hij amper onder en links maar een klein beetje verder.
Buigen kon hij ook echt helemaal niet het was net of hij een stok ingeslikt had zo liep hij.
Voor liep hij alleen te slenteren dus over elk hobbeltje takje verhoging of wat dan ook viel hij overheen.
Ondertussen is hij behandelt en zijn we nu bezig hem weer te trainen.
Het is de bedoeling hem vooral in de rensport in te zetten maar hem daarnaast ook wat veelzijdig te gebruiken. Op de foto's zit mijn zusje er op die al maanden niet meer gereden heeft en voor de 1e keer op Naldo reed. Helaas passen haar laarzen niet meer dus reed ze met gympen, we weten beide dat dat niet geweldig is maar het gaat even niet anders.
Verbeterpunten:
Bij het paard:
- hoofdhouding moet nog stabieler worden maar we zijn eigenlijk nog helemaal niet mer de voorkant bezig.
- Nog meer achterhand gebruik
- zowel linker als rechterkant evenveel gebruiken
En waarschijnlijk nog honderden dingen
Bij de ruiter:
- handen op de juiste plaats houden
- hakken uitdrukken
- af en toe meer mee gaan met het ritme
Tips zijn zeker welkom maar houdt het netjes.
Stappen ik meen een gebroken lijn.

Ook stappen zo te zien mocht het actiever.

Drafje

Weer drafje al wat fijner beeld.

draf rechtsom probleem wordt goed zichtbaar. Hij krijgt het moeilijk krult zich voor op en komt terug in tempo en vergeet daarbij zijn achterhand. Gelukkig met vooruit rijden komen we dan een heel eind.

Al beter in draf

Hier zie je het probleem weer duidelijk

Galop rechtsom ik ben erg blij met dit beel voor hem

Hier valt hij al meer op de voorhand de ruiter hangt hier maar zit hem zeker niet in de mond!

Galop linksom ben erg tevreden met dit beeld

Want het kan ook zo

of zo

Er is nog veel werk aan de winkel maar we proberen nu vooral hem actief te houden en van voren er af te blijven.
En daarnaast veel wendingen en overgangen rijden.