Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
) 
Ashkerlon schreef:Vlug afgeleid, je hulpen negeren, vlugger eens een bok geven omdat ze haar eigen ding wil doen en niet wil werken. Je moet er dus heel wat meer aan werken om je paard goed aan het lopen te krijgen en aan het lopen te houden.
De Billy-allen is misschien een millimeter of 2 millimeter dunner dan de pelham, maar beide hebben een ongebroken mondstuk waar de teugel aan vast hangt. Dus puur op de trensteugel, heeft de pelham dezelfde werking als de Billy allen. Ik heb enkel nog een back-up in de stang.

:
(en dat tijd kost om goed te leren), zoek ondertussen iets waardoor je paard gemotiveerd raakt, liefst meerdere dingen. Hard gaan, andere omgeving, obstakels, voer, aai, sommige paarden hebben extreem veel afwisseling nodig etc.sanne83 schreef:kan het interessant maken voor je paard of juist enorm saai.
sanne83 schreef:Daar heb je helemaal gelijk in![]()
Ik nam (misschien ten onrechte) aan dat dat logisch is.
Wat in aan wilde geven; ook al geef je je hulpen duidelijk, bij een ongemotiveerd paard kan het net iets sneller of juist langzamer zijn in je hulpen het verschil maken tussen een geïrriteerd en/of doodverveeld paard en een gemotiveerd paard.
en als toevoeging....sanne83 schreef:Ik denk dat het een illusie is dat een paard met een ander bit in ineens fantastisch loopt.