zoals sommige weten ben ik bezig om een 3jarige friese merrie te beleren.
Dirkje is een erg lieve rustige merrie, waar ik op een leuke vriendelijke manier mee aan de gang ben.
alles is zonder stres, of gekkigheid.
Eerste keer draven aan de longeerlijn:
[JITP] Dirkje Beart x Jelke beleren
Dirkje gaat los in de bak:
[ITP] Fotoshoot Wat vinden jullie van deze merrie.
We hebben nu meerdere keren aan de longeerlijn er opgezet, tot ik ineens dacht van we kunnen wel los, ik bleef los op de volte stappen, en draven.
Dit deed ze zo braaf dat er na 1 x ook een 2de keer kwam en nu na een 2de keer ook een 3de keer is gekomen.
De bak is nog niet helemaal af vandaar half gras half zand.
Mijn eigen houding is echt knudde maar dit komt ook door de bodyprotector, als ik recht zit, tik de achterkant tegen het zadel, de merrie word hier erg zenuwachtig van.
Ik dit daarom wat naar voren, mijn benen doen gezellig mee.
Ook weet ik dat mijn houden gesloten moet houden, maar op 1 of andere manier vind ik dit minderstreng staan.Maar we werken er aan, ik ben nu nog zo veel bezig met denken voorwaarts en sturen dat ik mijn eigenhouding een beetje vergeet.
Ik weet dat dit erg belangrijk is, en probeer er daarom wel aan te denken.
Dirkje gaat over 2 weken in training om aan de hand voorgebracht te worden.
Ze komt begin mei terug, en dan ga ik les nemen.
Oohwja het zadel is misschien voor mn billen wat aan een te kleine kant maar ik ben druk bezig met afvallen.
Wij zijn nu bezig om haar te leren sturen, ik doe dit om zoveel mogelijk mee te gaan met mijn handen, benen en heupen.
ze reageerd hier erg goed op, soms in draf hebben we een uitschieter in de bocht, maar dat komt wel goed.
Galop hebben we nog niet onder controle, dit moet iets meer getraint worden aan de longe.
Ik rij in de bak voornamelijk afwisselend door veel aftewenden, voltes, slangevoltes, stap en draf,Ho(stil staan) neerwaarts
elke ronde is anders.
wees lief voor ons dit is mijn eerste keer dat ik een paard zadelmak maak, en onze 3de keer samen los.
Iedereen mag tips geven, graag zelfs.
Kijk en geniet
Even lekker stappen

De andere kant op stappen

Rustig drafje van hand veranderen

Andere hand drafje

Hand veranderen

Sta moment weer hand veranderen

Tussen door even stappen proberen wat lager in te stellen kijken of ze mijn teugels volgt

Even stil staan, en belonen

Even een drafje hier zie je duidelijk dat ik haar met mijn handen benen en heupen(door de juiste kant op te kijken) probeer de ronde in te gaan.

Handveranderen

groetjes Daphne en Dirkje
Enige puntje wat ik heb is probeer niet te veel druk op je teugels te houden laat dr maar lekker op zichzelf lopen, maar t is lastig te zien hoeveel jij in je handen hebt natuurlijk. Goed dat je haar zoveel mogelijk op je zit probeert te sturen. Als ze uitwijkt ben je wss net iets te laat begonnen met sturen of mag je hulp nog wat duidelijker voor haar en ach wat maakt dat nou uit zolang ze maar in balans blijft en onder je blijft lopen toch